مسجد قوجاتپه آنکارا

مسجد قوجاتپه آنکارا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 بهمن ، 1398

Kocatepe Mosque Ankara

آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه از مکان های دیدنی و تفریحی زیادی برخوردار می باشد. در این شهر می توان تنها در یک روز تمامی جاذبه ها را بازدید کرد زیرا خیلی نزدیک به هم هستند. بناهای تاریخی فراوانی در آنکارا وجود دارد که می توان به مساجد آن اشاره کرد. مسجد قوجاتپه یکی از مساجد معروف و شناخته شده در آنکارا است، برای آشنایی بیشتر با این بنا، آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

مسجد-قوجاتپه-آنکارا

همانطور که از نام قوجاتپه مشخص است این مسجد در محله قوجاتپه قرار گرفته است . احداث این مسجد در سال 1967 میلادی آغاز شد که تا سال 1987 ادامه داشت. بد نیست بدانید که مهندس ودات دالوکای برنده مسابقه طراحی مسجد قوجاتپه آنکارا شد و زیربنای مسجد طبق طرحی که او داده بود شروع شد ولی بعدها به خاطر آنکه طرح را بیش از اندازه مدرن می دانستند، نیمه کاره ماند. البته بعدها او توانست پروژه خود را با برخی تغییرات در معماری مسجد شاه فیصل پاکستان به کار برد.

مسجد قوجاتپه از یک گنبد مرکزی تشکیل شده که بر روی 4 فیلپای قرار دارد و  تعداد 4  نیم‌گنبد هم دور گنبد مرکزی وجود دارد، همچنین از 4 مناره به ارتفاع 88 متر تشکیل شده است. داخل مسجد قوجاتپه آنکارا با خطاطی های زیبایی که کار دست پخوشنویسان ترک به نام های حمید آیتاچ، محمود اؤنجو و امین بارین تزیین شده است که به سبک تزئینات کلاسیک دوره عثمانی طراحی شده است.

مسجد قوجاتپه جزو جاذبه های توریستی آنکارا محسوب می شود و بزرگترین و با شکوه ترین عبادتگاه این شهر می باشد.

مسجد-قوجاتپه-آنکارا-ترکیه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql