محله باستاکیا دبی

محله باستاکیا دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 مرداد ، 1398

محله باستاکیا محله ای قدیمی در دبی

محله باستاکیا Bastakia (به عنوان محله الفاهیدی نیز شناخته می شود) . این محله در قرن 19 توسط ایرانیان مقیم دبی ساخته شد به این منظور که خانه بازرگانان ثروتمند پارسی باشد و عمدتا با مروارید و منسوجات کار می کردند و به دلیل تجارت بدون مالیات و دسترسی به دبی فریب می دادند. بخش شرقی بستاکیا، دبی را در امتداد نهر با ساختمان های مرجانی و سنگ آهک اشغال می کند. بسیاری از گردشگران تور دبی در سفر خود به دبی از باستاکیا که یکی از جاذبه های گردشگری دبی است دیدن می کنند.بسیاری از آنها با دیوارهایی که از برج های بادی پوشانده شده اند، به طرز خارق العاده ای حفظ شده اند. برج های بادی در شکل های اولیه، تهویه مطبوع را به خانه ها می بخشد. باد به دام افتاده در برجها به داخل خانه ها حفر می شد. بازرگانان پارسی احتمالاً این عنصر معماری (معمول در خانه های ساحلی ایران) را از کشور خود به خلیج فارس پیوند زدند. 
محله بستاکیا دبی سالانه میزبان فستیوال ها و جشن های بسیاری ست. به منظور صرف غذا در این محله می توانید به خانه های اعراب قدیمی که به بادیه معروف است و شامل خیمه و چادرهای سیاه رنگ است بروید و از غذاهای انجا که با کیفیت عربی طبخ می شوند همچنین بستنی و دسر خنک میل نمایید. 
*بادیه به خیمه های عربی گفته میشود که از جنس موی بز است، گفته می شود که درونش متکا و پشتی و فرش ایرانی برای استراحت است.

باستاکیا محله قدیمی دبی _ آسمان آبی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql