موزه باستان شناسی قلعه باکو

موزه باستان شناسی قلعه باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 بهمن ، 1398

موزه باستان شناسی قلعه باکو| Qala Archaeologica Museum Baku 
موزه باستان شناسی قلعه درروستایی واقع در 20 کیلومتری از شرق شهر باکو قرار گرفته است. خانه ها و سایر بناهای معماری متعلق به هزاره 3 تا 2 قبل از میلاد، به عنوان مبانی اصلی موزه در این منطقه تعیین شده است. در این مجموعه  که دارای مساحت 1.5 هکتار است، محیطی شگفت انگیز برای مشاهده مرواریدهای تاریخ آذربایجان ایجاد شده است و به یکی از جاذبه های گردشگری باکو شهرت یافته است.
در موزه باستان شناسی قلعه باکو چه خواهیم دید؟
موزه باستان شناسی قلعه دنیای کهن را در قالبی کوچک برای شهروندان آذربایجان و گردشگران تور باکو به نمایش گذاشته است. این موزه دارای مجموع ۲۱۶ آثار تاریخی در قلمروخود می باشد. که در میان آنها ۵ مسجد، ۳ حمام، ۴ آب انبار، خانه های مسکونی، محوطه کشاورزی، مقبره ها، خرابه های قلعه و غیره به چشم میخورند.

بخش های داخلی موزه باستان شناسی قلعه باکو:
در داخل سه موزه مختلف وجود دارد: 
موزه باستان شناسی و مردم شناسی (فضای باز) ، موزه قلعه (بخشی از فضای باز) و موزه عتیقه
به همچنین دارای نقاشی های سنگی ، سفالگری ، وسایل خانگی ، جواهرات ، اسلحه و سکه متعلق به دوران باستان آذربایجان است. در این موزه بیش از 2000 اثر تاریخی باستانی و معماری وجود دارد - تپه ها ،  شهر باستانی ، اماکن دفن شده که قدمت آنها به هزاران سال پیش باز می گردد.

چرا از موزه باستان شناسی قلعه باکو بازدید کنیم؟
موزه باستان شناسی قلعه شهر باکو امکانات فراوانی برای بازدید کنندگان فراهم آورده است. درباره ی موزه باستان شناسی قلعه می توان گفت که یک مکان خوب برای استراحت و یادگیری است. که می توانید فعالیت های زیادی از جمله پخت نان، بافندگی، آهنگری و غیره انجام دهید. شرایط رفاهی در این مرکز مانند محل استراحت کودکان، یادگیری تاریخ و فرهنگ محلی، تسلط بر انواع مختلف هنرهای رایج قدیمی و غیره در نظر گرفته شده است. برای جابجایی افراد معلول جسمی، دوربین های امنیتی نصب شده، پارکینگ در یک محوطه به مساحت 35 متر مربع و یک گاراژ برای وسایل نقلیه برقی ساخته شده است. به دلیل وسعت زیاد موزه ها وسایل نقلیه به بازدید کنندگان ارائه می شود. گردشگران علاقه مند به اماکن باستانی می توانید با تور باکو آرزوی آسمان آبی از تمام مناطق تاریخی و گردشگری شهر باکو مانند برج دختر و قبوستان وغیره بازدید کنند.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql