موزه خانه برادران نوبل درویلا پترولا باکو

موزه خانه برادران نوبل درویلا پترولا باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 بهمن ، 1398
نگاهی به موزه خانه برادران نوبل درویلا پترولا باکو
موزه خانه برادران نوبل درشهر باکو شهری کوچک ولی در عین حال غنی از فرهنگ و قدمتی بسیار درکنار زندگی و سا زه های مدرن با مردمی رو به رشد قرار گرفته است. در موزه برادران نوبل تلفیقی از صنعت و طبیعت و تاریخ موج می زند و یکی از جاذبه های گردشگری باکو برای شناخت تاریخ نفت به حساب می آید.   
درباره ی ویلا پتروا باکو 
 مجموعه بزرگ برادران نوبل که شامل باغ ها و ساختمان های متعددی است می باشد .این مجموعه بزرگ ویلا پترولا نام داردکه توسط لودویگ و امانوئل نوبل در دهه 1880 در باکو ساخته شده است. لودویگ نوبل یکی از اعضا برجسته خانواده نوبل و فرزند امانوئل نوبل و برادر بزرگتر آلفرد نوبل، مبتکر جایزهٔ نوبل بود. وی یک مهندس پیشرو بشمار میرفت. لودویگ بهمراه برادرش روبرت، شرکت برانوبل یک شرکت نفتی را در شهر باکو جمهوری آذربایجان تأسیس کرد که به تنهایی ۵۰ درصد نفت جهان را استخراج میکرد. او عموماً به عنوان یک پادشاه واقعی نفت زمان مورد توجه قرار می گرفت. لودویگ نوبل اولین مخازن نفتی ، خط لوله نفتی و مخازن ذخیره سازی را ساخت.او بیشترین ثروت را در میان برادران نوبل به دست آورد و یکی از ثروتمندترین مردان جهان بود.با خرید تور باکو می توانید به پایتخت جمهوری آذربایجان درکناره ساحل غربی دریای کاسپین که یکی ازمناطق نفت خیزجهان به شمارمی رود وهمچنین اولین استخراج نفت در آنجا صورت گرفته سفر کنید.
 ویلا پترولا که شامل ساختمانهای مسکونی ، یک مدرسه سوئدی-آلمانی ، یک تئاتر ، یک بیمارستان و یک عمارت خانوادگی خانواده نوبل در سال 1884 بود  توسط یک معمار ناشناخته طراحی شده است. این عمارت تا  دهه 1920 در اختیار نوبل بود. ویلا پترولا تقریبا 40 سال اقامتگاه برادران نوبل بوده است.
در بخشی دیگر پارک ویلا پترولا  به مساحت 10.5 هکتار وجود دارد و توسط معماران لهستانی طراحی شده است. گیاهان به کار برده شده درپارک از مناطق نیمه گرمسیری قفقاز و همچنین از شهرهای مختلف در سراسر روسیه و اروپا آورده شده بودند. درمجموع حدود هشتاد هزار گیاه از جمله درختان میوه در باغ کاشته شده بود.  این باغ یکی از اماکن خاصی است که در تور باکو بازدید از آن توسیه می شود.
موزه خانه برادران نوبل درویلا پترولا باکو 
موزه خانه برادران نوبل به نام ویلا پاترولا در سال 2007 بازسازی شد و از سال 2008 به عنوان خانه موزه برادران نوبل فعالیت می کند. خانه موزه برادران نوبل اولین موزه خانواده نوبل در خارج از سوئد است. این موزه حاوی املاک و وسایل داخلی خانواده نوبل است. برخی از این موارد در حراج هایی که در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود خریداری شده اند.حتی اگر فضای داخلی عمارت کاملاً مانند قبل از عزیمت خانواده نوبل از باکو نباشد، باز هم برخی از عناصر مانند شومینه ها با دقت بسیار زیادی بازسازی شده اند.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql