موزه تاج آگرا

موزه تاج آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 اسفند ، 1398

موزه تاج آگرا | Taj Museum

شهر آگرا یکی از سومین شهر بزرگ در ایالت اوتار پرادش واقع در هند می باشد که در قدیم پایتخت اکبر پادشاه مغولستانی هند و حکمران سلسله گوکانیان بوده است. از مهمترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند بنای باستانی و تاریخی تاج محل می باشد که شهرتی باورنکردنی در بین جهانیان دارد. در کنار بناها، قلعه ها، مساجد و ... شهر آگرا جاذبه هایی نظیر موزه را نیز دارا می باشد.

موزه-تاج
موزه تاج جزو یکی از زیرمجموعه های بنای شگفت انگیز تاج محل می باشد که در شهر زیبای آگرا قرار گرفته است. این موزه از چند بخش تشکیل شده است که شامل سه گالری مجزا و یک سرسرای اصلی می باشند که در آن قسمت هایی از تاج محل به نمایش گذاشته شده است. آثار موجود در موزه تاج آگرا حدود صد و بیست و یک قطعه می باشد. گالری اول شامل مجموعه نقاشی ها و نقشه های فرآیند ساخت بنای تاج محل است. گالری دوم دارای چندین قرآن با انواع خط ، آثار چینی و آثاری با جنس سنگ یشم می باشد. گالری سوم هم مکانی برای حفاظت و نگهداری از اسناد به جا مانده از پادشاهان هند است. 

موزه-تاج-آگرا
تمامی دیوارهای موزه تاج آگرا با نقاشی هایی از شاه جهان و همسر دلبندش ممتاز زینت یافته است. همچنین تصاویری از شاهنامه فروسی در گالری های تاج به چشم می خورد. آدرس این موزه دیدنی هند، ایالت اوتار پرادش، آگرا، منطقه تاج گنج، ناحیه فارست کلونی، موزه تاج می باشد. همه روزه به جز جمعه ها می توانید از ساعت 9 صبح الی 17 عصر برای بازدید مراجعه کنید.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql