معرفی موزه باستان شناسی وارنا

معرفی موزه باستان شناسی وارنا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 بهمن ، 1398
معرفی موزه باستان شناسی وارنا | Varna Archaeological Museum 
موزه باستان شناسی وارنا جزو اماکن تاریخی مشهور در شهر وارنای بلغارستان به حساب می آید و در بلوار ماریا لوئیزا قرارگرفته است. این موزه دارای مساحت 2150 متر مربع می باشد که شامل انبارها، کتابخانه و موزه کودکان نمی شود. افتتاح موزه باستان شناسی وارنا پس از آزادسازی بلغارستان در راستای کمک به آموزش و فرهنگ کشور، توسط دو برادر با نامهای هرمان و کارل اكورپیل انجام شده است. این موزه محل نگهداری قدیمی ترین گنجینه طلای جهان می باشد که همین امر این موزه را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری وارنا تبدیل کرده است.
موزه-قدیمی-وارناساختمان موزه باستان شناسی وارنا:
ساختمان موزه باستان شناسی وارنا  یک ساختمان مربع شکل با یک بخش هم کف و دو طبقه می باشد که در یک فضای سبز قرار گرفته است. این بنا در ابتدا پس از طراحی معمار مشهور بلغاری با سبک معماری رنسانس جدید به عنوان دبیرستان دخترانه ساخته شد. برخی از اتاق ها و راهروهای ساختمان با نقاشی های دیواری زیبایی تزئین شده اند. راهروهایی در اطراف ساختمان قرار دارند که پل ارتباطی بین اتاق های این عمارت می باشند. در این موزه، یک کتابخانه ویک بخش مخصوص آموزش کودکان هم در نظر کرفته شده است. این موزه میزبان بسیاری از گردشگران تور وارنا می باشد و بومیان خود شهر نیز این موزه را ارزشمند می شمارند.
موزه-قدیمی-وارنادر موزه باستان شناسی وارنا چه چیز هایی خواهیم دید؟
در موزه باستان شناسی وارنا آثاری از دوره رومیان با نمونه هایی از سنگ قبرهای سنگ مرمر و سنگ آهک سفید، مجسمه های موزائیک کف و بخش هایی از حمام رومی به چشم می خوردند. همچنین مجموعه ای شگفت انگیز از آثار یونان باستان نیز در آن خودنمایی می کند. موزه باستان شناسی وارنا اکنون بیش از 100000 اشیاء مختلف از دوره های گذشته منطقه را در خود جای داده است و گنجینه طلای وارنا ناب ترین آنهاست.
موزه-قدیمی-وارناساعات کاری موزه باستان شناسی وارنا:
موزه باستان شناسی وارنا یکشنبه ها و دوشنبه ها تعطیل می باشد و روز های دیگر هفته از ساعت 05:00 الی  22:00 فعالیت می کند.
موزه-قدیمی-وارناآدرس موزه باستان شناسی وارنا:
, 9000 Varna Center, Varna, Bulgaria
موزه-قدیمی-وارناتلفن تماس موزه باستان شناسی وارنا:
۰۰۳۵۹۵۲۶۸۱۰۳۰+


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql