باغ کاناک ورینداوان جیپور

باغ کاناک ورینداوان جیپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 بهمن ، 1398

باغ کاناک ورینداوان جیپور | Kanak Vrindavan Gardens

شهر جیپور دارای آب و هوایی نیمه خشک و بسیار دلنشین است که تابستان در این شهر از ماه فروردین آغاز و تا ماه تیر به طول می انجامد. شهر جیپور اکثراً در ماه های مرداد و شهریور بارندگی را تجربه می کند و سالانه حدوداً 650 میلی لیر باران را به خود می بیند. در فصل زمستان که دمای هوا بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد متغییر است رطوبتی وجود ندارد. در کل این شهر صورتی دارای تابستان های بسیار گرم و زمستان های سرد می باشد. هر چند که تک تک ماه های سال برای سفر به هند جذاب هستند ولی معمولاً بهترین زمان برای سفر به هندوستان مخصوصاً شهر جیپور بین ماه های مهر تا اسفند است.

هند-باغ-کاناک-ورینداوان-جیپور

باغ کاناک ورینداوان که قدمتی 275 ساله دارد در هشت کیلومتری شمال شهر جیپور قرار گرفته است. این باغ زیبا در دره ای احاطه شده با تپه های آروالی  توسط مهاراجا احداث شده است. فواره های جذابی در این باغ قرار دارند که برای گرفتن سلفی بسیار جذاب می باشد. این باغ سرسبز و با صفا را انبوهی از درختان و بوته زارها احاطه کرده است. باغ کانک ورینداوان که یک معبد در مجاورت خود دارد به هشت قسمت تقسیم می شود. از این باغ بی نظیر در سکانس های زیادی از فیلم های بالیوود استفاده شده است که چشم انداز خیره کننده ای از شهر جیپور دارد.

باغ-کاناک-ورینداوان

در باغ سلطنتی کاناک ورینداوان که توسط دولت راجستان مدیریت می شود برای تزئینات از سنگ مرمر استفاده شده است. این باغ سرسبز برای افرادی که علاقه مند به پیاده روی و قدم زدن و لذت از طبیعت هستند بسیار مناسب می باشد. پرندگان بی شماری در فراز این باغ باصفا درحال رقص پرواز هستند که زیبایی باغ کاناک ورینداوان را دوچندان کرده است. جاذبه های گردشگری جیپور که نزدیک به این باغ می باشند شامل قلعه عامر، پارک فیل، جلال محل و قلعه جیگار هستند. بهترین زمانی که می توان از این باغ بازید کرد در زمستان و اوایل تابستان می باشد. تمام گل های باغ در تابستان شروع به شکوفه زدن می کنند. هزینه ورود به باغ و عکاسی در آن به صورت کاملاً رایگان می باشد. 

آدرس باغ کاناک ورینداوان جیپور:

Kanak Ghati Road | Jal Mahal, Jaipur 302002, India

ساعت بازدید از باغ کاناک ورینداوان جیپور:

این باغ هر روز از ساعت 8 صبح الی 5 عصر برای عموم باز می باشد.

باغ-کاناک-ورینداوان-جیپور

باغ-کاناک-جیپور

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql