فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 اسفند ، 1398

کشور ترکیه در حال ساخت فرودگاه جدیدی در شمال مرکز شهر استانبول  می باشد که برای جذب گردشگران تجاری و علاقه مندان به تور ترکیه می باشد. طبق آمار داده شده قرار است که فاز اول این فرودگاه در ماه اکتبر سال آینده  افتتاح شود. برای آشنایی بیشتر درباره این فرودگاه همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید. 

فرودگاه-جدید-استانبول-ترکیه

فاز اول این فرودگاه پیشرفته تشکیل شده از 3 باند می باشد که تقریباً ظرفبت 90 میلیون مسافر را در سال دارد  و همچنین پوشش دهنده 350 مقصد برای حمل و نقل مسافران و  محوله ها می باشد. لازم به ذکر است که این فرودگاه قادر است به صد شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی خدمات ارائه دهد. مساحتی که برای فرودگاه تخمین زده 29.5 مایل مربع می باشد ، یعنی مساحتی بیشتر از جزیره منهتن را دارد . فرودگاه جدید استانبول در کل دارای 6 باند می باشد که درمجموع کنجایش 200 میلیون مسافر را در سال دارد که بدون تردید شلوغ ترین فرودگاه دنیا خواهد شد. 

فرودگاه آتاتورک شهر استانبول به دلیل تعداد بیشمار مسافران دیگر ظرفیت گنجایش فعلی را ندارد  و تا هنگامی که فرودگاه جدید و مدرن استانبول شروع به کار کند همه پرواز ها به آن منتقل خواهد شد همچنین گفته شده است که فرودگاه آتاتورک تغییر کاربری خواهد داد و به پارکی به اسم باغ مردم تبدیل خواهد شد. 

دیگر امکانات و تجهیرات مربوط فرودگاه جدید استانبول مانند مسیر برای تاکسی ها، ساختمان ترمینال، برج کنترل هواپیما، سیستم‌های ارتباطی و آب و هوایی و ... ساختمان‌های تأسیسات است و به طوری احداث شده است که نمایش دهنده سبک مسجدها و حمام‌های استانبول می باشد، همچنین طراحی برج کنترل هواپیما از یک گل لاله گرفته شده است که یکی از نشان های سنتی استانبول بشمار می رود و می توان این فرودگاه را یکی از جاذبه های توریستی استانبول به حساب آورد.

 فرودگاه-جدید-استانبول

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql