ایاصوفیه‌ کوچک استانبول

ایاصوفیه‌ کوچک استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 فروردین ، 1399

ایاصوفیه‌ کوچک|Little Hagia Sophia

استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای ترکیه است که در طی سال میزبان تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر جهان می باشد.  جاذبه های توریستی استانبول  به اندازه ای زیبا هستند که سلیقه هر فردی را جلب می کند. از جمله معروف ترین بناهای تاریخی استانبول می توان مسجد ایاصوفیه را نام برد . در این شهر یک کلیسای قدیمی وجود دارد که با این مسجد شباهت دارد و از همین جهت هم با ایاصوفیه کوچک معروف شده است. در ادامه برای آشنایی بیشتر همراه با  آژانسآرزوی آسمان آبی  باشید.

ایاصوفیه-کوچک-استانبول

این کلیسا توسط یوستینیانوس برای دو قدیس به نام‌های سرگیوس و باکوس بنا شده است و بد نیست بدانید که پیش از آنکه مسجد ایاصوفیه‌ بزرگ را بسازند تصمیم گرفتن، برای آزمایش ساختار معماری آن یک بنای کوچک از آن را احداث کنند. 

کلیسای سرجیو در زمان امپراطوری عثمانی در  سال 1500 میلادی به وسیله شخصی به نام حسین آغا که خواجه رئیس بایزید دوم بود به مسجد تبدیل شد و امروزه به ایاصوفیه کوچک مشهور است. بیشتر موزاییک های این بنا از بین رفته اند اما هنوز اثراتی از کتیبه‌ی یونانی یوستینیانوس، همسرش تئودورا و تمام قدیسان را می توان مشاهده کرد.  هر چند شکوه این مسجد در اندازه‌ی سایر مسجد های استانبول نیست ، ولی به دلیل طراحی زیبا و خاصی که دارد مسافران  تور استانبول  به سمت خود جذب می کند. 

ایاصوفیه-کوچک-استانبول-ترکیه

آدرس ایاصوفیه کوچک : 

Küçük Ayasofya Mahallesi, Küçük Ayasofya Camii Sokagi No:20, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql