میدان هیپودروم استانبول

میدان هیپودروم استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 فروردین ، 1399

میدان هیپودروم استانبول | Hippodrome Square Istanbul

استانبول بزرگترین شهر ترکیه است که از تاریخ کهن برخوردار می باشد و داخل آن جاذبه های زیادی از جمله بناهای قدیم و آثار تاریخی و موزه و مکان های تفریحی و سرگرمی به چشم می خورد. این شهر سالانه میزان تعداد زیادی از گردشگران خارجی و علاقه مندان به تور ترکیه می باشد. در این بخش آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی قصد دارد تا یکی از میدان های معروف این شهر به اسم هیپودروم را به معرفی کند، برای آشنایی بشتر همراه ما باشید.

میدان-هیپودروم-استانبول

میدان هیپودروم را می توان یکی از قدیمی ترین مکان های موجود در استانبول به حساب آید که ساخت آن  اوایل به قرن دوم میلادی یعنی سال 196 برمی گردد که توسط شخصی به نام سپتیموس سوروس به منظور فریح و سرگرمی مردمان بنا شد. الیته سالها بعد در زمان حکومت امپراطوری کنستانتین اول مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. میدان هیپودروم در میدان مسجد کبود قرار دارد و تا به امروز اتقاق های تلخ و شیرین و ترسناکی را دیده است و می توان به مبارزات معروف گلادیاتورها، مسابقات اسب دوانی و کالسکه رانی، شورش های فروان و درگیریهای خونین متعددی در گذشت زمان یاد کرد.

میدان-هیپودروم

ارابه رانی در زمان روم باستان یکی از مسابقه های محبوب و پرطرفدار بوده است. میدان هیپودروم که امروزه یکی از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد به اسم سلطان احمد یاد نیز شناخته می شود، اما متاسفانه فقط قسمت های اندکی از بنای قدیمی آن به جا مانده است. تئودوسیوس ابلیسک یا ستون هرمی اصلی ترین نشان میدان هیپودروم  استانبول می باشد که ساخت آن در کشور مصر انجام گرفته است. این نماد نزدیک به 20 متر ارتفاع دارد که در آن نقش نگارهای موسوم به هیروگلیف بر روی ستون نصب شده حک شده است. میدان هیپودروم از قدیمی ترین جاذبه های استانبول به شمار می آید که بازدید از آن به مسافران تور استانبول پیشنهاد می شود.

 میدان-هیپودروم-استانبول-ترکیه

آدرس میدان هیپودروم استانبول:

Binbirdirek, Sultan Ahmet Parkı No:2, 34122 Fatih/İstanbul, Turkey

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql