قلعه‌ی رومی آنتالیا

قلعه‌ی رومی آنتالیا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

آنتالیا یکی از شهرهای با قدمت و قدیمی کشور ترکیه می باشد که سالیانه توریستان زیادی را برای بازدید به خود جذب می کند. از جاذبه های دیدنی آنتالیا می توان به قلعه باستانی رومی اشاره کرد که متعلق به قرن دوم میلادی است. قلعه رومی واقع در پارکی که مشرف به بندر آلانیاست می باشد. با آژانس آرزوی آسمان آبی که در این مورد اطلاعات وسیع تری دارد همراه شوید.

معرفی قلعه‌ی رومی آنتالیا

اگر قصد سفر با تور آنتالیا را دارید حتماً به دیدن قلعه رومی این شهر بروید. این قلعه ارتفاعی 14 متری از سطح زمین دارد که در زمان امپراتوری بیزانس ساخته شده است. بسیاری معتقدند که قلعه رومی به منظور مراقبت و فانوس دریایی یا همان برج مراقبتی برای دیدبانی از بندر استفاده می شده ولی این نظریه قطعیت ندارد و بسیاری می گویند که کاربرد اصلی قلعه هنوز مشخص نشده است. امروزه محلی ها و گردشگران زیادی جهت تماشای غروب آفتاب و پانورامای بندر قدیمی به بالای این قلعه باشکوه می روند. 
پارک باصفا و سرسبزی به نام کارالی اوغلو که در اطراف قلعه وجود دارد، پاتوقی برای تفریح و پیک نیک خانواده های محلی و مسافران شده است که با پیاده روی در آن از دیدن طبیعت، گل های رنگارنگ و همچنین چشم انداز دریای مدیترانه و بندر آلانیا نهایت لذت را می برند. قابل ذکر است که وجود کافه ها و رستوران ها در اطراف این قلعه به جذابیت بیشتر آن افزوده است. هر کدام از این کافه رستوران ها منوهای متنوع و مخصوص خود را دارند که همگی بسیار خوش طعم می باشند. برای ثبت خاطره همواره می توانید کنار زیبایی های این منطقه عکس های متعددی تهیه کنید.

Asemanabi-قلعه-رومیان4

جاذبه های اطراف قلعه رومی

از جمله جاذبه های پر بازدیدی که در اطراف قلعه رومی وجود دارند می توان به دروازه هادریان، ساحل کنیالتی، برج ساعت، بازار کمرالتی و موزه آتاتورک اشاره کرد.

Asemanabi-قلعه-رومیان5

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql