موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستان شناسی استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

استانبول که شهر باستانی و تاریخی ترکیه است جاذبه های دیدنی از جمله عمارات، کاخ ها، پارک های آبی، مساجد، موزه ها و ... را برای عموم مردم به اشتراک گذاشته که این امر موجب افزایش مسافران تور استانبول گشته است. اگر می خواهید بدانید که نرخ تور استانبول چقدر می باشد؟ و همچنین معروف ترین موزه استانبول کدام است؟ در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی به معرفی موزه باستان شناسی استانبول می پردازد.

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی2

معرفی موزه باستان شناسی استانبول | Istanbul Archaeological Museum 

موزه باستان شناسی که در پارک گلهان واقع در جنوب کاخ توپکاپی می باشد، سال 1891 میلادی تاسیس و از سه بخش مجزای موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه کیوسک کاشی تشکیل شده است. آثار و عتیقه های موجود در این مجموعه متعلق به آشوری ها، بابلی ها، مصری ها، یونان، روم، بیزانس و ما قبل تاریخ می باشند که تعداد آن ها در مجموع به یک میلیون می رسد که برخی از کاخ توپکاپی به این موزه انتقال یافته اند. ساختمان قدیمی سکولار عثمانی که متعلق به سال 1472 میلادی می باشد، به سبک کوشک ایرانی ساخته شده در این موزه به اشتراک گذاشته شده است. در این موزه سفال هایی با تزئینات جذاب که به قرن 12 تا 19 بر میگردند، خودنمایی می کنند.

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی55

تابوت های موزه باستان شناسی

در این مجموعه تابوت های پادشاهان عصر وجود دارد که هر کدام به شکل اصرار آمیزی تزئین شده است. به طور مثال تابوت الکساندر با نقش برجسته هایی از نبرد سپاه مقدونی در برابر ایرانیان و همچنین تابوت عزاداران که نقش برجسته زن سوگوار که متعلق به قرن چهارم است به زیبایی تمام به چشم می خورد.
فضای بیرونی موزه را پارک گلهان که جنب کاخ موزه توپکاپی می باشد، احاطه کرده که روزگاری باغ شاهان عثمانی بوده و هم اکنون با وجود گل های رز و لاله برای تفریح و قدم زدن فضایی فوق العاده می باشد.

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی3

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی33

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی5

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی12

Asemanabi-موزه-باستان-شناسی4

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql