کاخ آینالی کاواک استانبول

کاخ آینالی کاواک استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

کاخ زیبا و مجلل آینالی کاواک استانبول که یکی از کاخ های امپراتوری عثمانی است، در سال 1613 میلادی به دستور سلطان احمد اول تاسیس گشت. این کاخ امروزه در ساحل شاخ طلایی خودنمایی می کند و در ادامه آژانس آرزوی آسمان آبی در این زمینه بیشتر توضیح می دهد.

Asemanabi-کاخ-آینالی1

معرفی کاخ آینالی کاواک استانبول | Aynalıkavak Pavilion

آثاری که در کاخ آینالی کاواک موجود است جزو میراث زمان عثمانی به حساب می آیند.  نام این کاخ باشکوه به معنای قصر آیینه ای می باشد و علت این نام گذاری هدایای آیینه ای برای سلطان احمد سوم بود که از سوی ونیزی ها در سال 1715 میلادی فرستاده شده بود. کاخ آینالی که در قرن های 19 و 20 بلااستفاده مانده بود پس از بازسازی در سال های 1975 و 1984 میلادی به یکی از جاذبه های گردشگری استانبول یعنی موزه کاخ آینالی کاواک تبدیل شد.

Asemanabi-کاخ-آینالی2

معماری کاخ آینالی کاواک

محوطه بیرونی کاخ موزه آینالی یک فضای کاملاً سرسبز و با صفایی دارد که بازدیدکنندگان را به قدم زدن های پی در پی در آن وسوسه می کند. در قسمتی از این موزه، کافه شیکی برای مسافران تور ترکیه نیز موجود است که چشم انداز فوق العاده ای از شاخ طلایی استانبول دارد.
معماری داخلی کاخ آینالی کاواک به قدر اصولی و ظریف صورت گرفته که تمام چشم ها به خود خیره می کند. کاخ با شیشه های رنگی، دیوارهای بلند و تنومند، مبلمان ابریشم، خوشنویسی و حکاکی های زیبا از اشعار سلطان سلیم سوم بر دیوارهای آبی و ... مزین شده است. هزینه ورودی هر نفر به موزه کاخ آینالی کاواک حدود 20 لیر ترکیه می باشد و نیز می توانید تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه و پنج شنبه از ساعت 9 صبح الی 16 عصر می توانید از این مجموعه تماشایی دیدن فرمایید.

Asemanabi-کاخ-آینالی3

موزه موسیقی کاخ آینالی کاواک

موزه موسیقی ترکی نیز در طبقه زیرزمین کاخ آینالی کاواک قرار گرفته است که در آن به نمایش انواع و اقسام سازهای سنتی و باستانی ترکیه مشغول هستند. از این قسمت از موزه به عنوان مکانی جهت برگزاری کنسرت های سنتی ترکی استفاده می شود.

Asemanabi-کاخ-آینالی6

Asemanabi-کاخ-آینالی5

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql