بازار کاپالی چارشی استانبول

بازار کاپالی چارشی استانبول

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 اسفند ، 1401

استانبول یکی از معروف ترین شهرهای ترکیه است که در آن انواع جاذبه های تاریخی و فرهنگی وجود دارد. اغلب گردشگران بعد از تماشای جاذبه های استانبول به دیدن بازارهای معروف استانبول جهت خرید سوغاتی می روند که در اینجا آژانس آرزوی آسمان آبی شما را با بازار بزرگ کاپالی چارشی استانبول آشنا می کند.

Asemanabi-بازار-کاپالی1

معرفی بازار کاپالی چارشی استانبول | Kapali Carsi

کاپالی چارشی که در قرن پنجم میلادی به حکم سلطان محمد فاتح تاسیس شد، از قدیمی ترین بازارهای استانبول و همچنین دومین مرکز خرید معروف و محبوب ترکیه می باشد که معنی آن به زبان ترکی بازار سرپوشیده است. این بازار در ابتدا سر باز بود ولی به دلیل وجود شرایط آب و هوایی و سروسامان گرفتن کسب و کار، مغازه داران تصمیم گرفتند که بازار را سرپوشیده کنند که برای تمام فصول رونق داشته باشند. بازار کاپالی چارشی به قدری دیدنی می باشد که مسافران زیادی را ترغیب می کند که با تور ترکیه سفر کنند و با قدم زدن و تماشای زیبایی های این بازار حتی اگر قصد خرید هم ندارند، لذت ببرند. 
بازار مذکور از 65 خیابان و تقریبا 4 هزار مغازه تشکیل شده و توانسته لقب بازار بزرگ استانبول را از آن خود کند. در این بازار که بیانگر تاریخ غنی استانبول است، انواع لوازم خوراکی، بهداشتی، البسه، فرش های ترکیه، کاشی و سفال لعاب دار، مس و برنج، لوازم چرمی، پشم و پنبه و ... را برای فروش به نمایش گذاشته اند. اکثر مغازه داران بسیار خوش برخورد و مودب هستند که ناخودآگاه شما را جذب کرده و خرید مورد علاقه خود را انجام می دهید. وجود مساجد، رستوران ها، کافه ها، دست فروش ها و ... به جذابیت بازار افزوده است. کساب این بازار از سال 2018 میلادی تا کنون هر روز هفته از ساعت 8:30 صبح الی 19 شب مغازه های خود را برای عموم مردم باز می کنند. جالب است بدانید هتل الیزا، هتل مگ، هتل لایبرتی، کافه جینیلی، بوفه جوکر، کباب بروج در نزدیکی این بازار قرار دارند.

Asemanabi-بازار-کاپالی3

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql