پترگوف سنت پترزبورگ

پترگوف سنت پترزبورگ

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 مرداد ، 1397

PeterGof Saint Petersburg
در حومه شهر سنت پترزبورگ و در کنار خلیج فنلاند مکانی وجود دارد که بی تردید یکی از زیباترین مجموعه های دنیا یعنی پترگوف را در خود جای داده است. پتر کبیر در سال 1711 شروع به احداث قصر به سبک کاخ ورسای فرانسه نمود. پتر کبیر فواره ها را بسیار دوست داشت و به جهت اینکه موقعیت مکانی پترگوف در نزدیکی خلیج فنلاند واقع شده است، امکان ساختن فواره در این محل زیاد بود.

از پرطرفدارترین و معروف ‌ترین جاذبه‌های گردشگری روسیه میتوان به کاخ پترهوف است. در واقع نام این کاخ برگزفته شده از کلمه‌ای آلمانی به معنای دربار پیتر! علت نام گزاری و معماری بخصوص آن نیز علاقه‌ی شدید پیتر کبیر به فرهنگ غرب، در سبک و سیاق معماری پترهوف کاملاً است. البته پیتر پیش‌ازاین هم با استفاده از تقویم جولین (تقویمی که در سال 46 میلادی توسط ژولیوس سزار تنظیم شد) به‌جای تقویم مرسوم کشورش این ارادت را نشان داده بود. پترهوف در منطقه Petrodvortsovy در بخش فدرال سنت پترزبورگ و در ضلع جنوبی سواحل خلیج فنلاند قرار دارد.

این قصر درواقع خیلی بزرگ‌تر از سایر بناهای پترهوف نیست، اما معماری آن و دکوراسیون اتاق‌های آن بی‌نظیر است. درواقع کاخ اصلی، پترهوف را به دو قسمت تقسیم می‌کند: باغ بالایی و باغ پایینی. به اعتقاد بسیاری از گردشگران تور روسیه، فواره‌های پترهوف جالب‌ترین بخش‌های این مجموعه هستند. فواره‌های کوچک و بزرگی که در جهات مختلف آب را به هوا می‌پراکنند و نهایتاً به کانال دریا و خلیج فنلاند سرازیر می‌شوند. این فواره‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری روسیه محسوب می‌شوند. پترهوف دارای کاخ‌های دیگری نیز هست که هریک از آن‌ها زیبایی‌های خاص خود رادارند. بازدید از تمامی این کاخ ها هزینه های ورودی مشخصی دارد. اگر شما مسافران تور روسیه به معماریی و طراحی های خاص و کمیاب علاقه مند هستید، آژانس مسافرتی آسمان آبی بازدید از این کاخ را به شما پیشنهاد میکند.

پترگوف-سنت-پترزبورگ

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql