مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو

مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اسفند ، 1397

Temple of the Emerald Buddha Bangkok

معبدهایی زیادی در کشور تایلند وجود دارد که علاوه بر ارزش تاریخی که دارند، از جاذبه های توریستی این کشور نیز محسوب می شوند و سالانه میزبان گردشگران زیادی از اکثر نقاط جهان می باشند. در ادامه همراه با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی باشید تا با یکی از این معبدها آشنا شویم.

معبد زمردین بودا یا Wat Phra Kaew یکی از مهم ترین معبد های بودیسم در تایلند می باشد که در ناحیه ی تاریخی شهر بانکوک و در محوطه کاخ بزرگ (Grand Palace) قرار گرفته است و به خاطر وجود مجسمه ی بودای زمردین شهرت دارد.

این مجسمه 66 متری از سنگ های سبز نیمه قیمتی ساخته شده که بیشتر آن ها به جای سنگ زمرد، سنگ یشم سبز رنگ می باشد. دلیل این که این مجسمه را زمردین می نامند بیشتر به خاطر رنگ آن است تا سنگ های به کار رفته در آن.

این مجسمه، بودا را در حال مدیتیشن به نمایش گذاشته است، ولی حالت مدیتیشن این مجسمه در تایلند شهرت ندارد و این حالت بیشتر به جنوب هند و سریلانکا بر می گردد، به همین خاطر بعضی ها بر این باورند که اصالت این مجسمه مربوط به هند و یا سریلانکا می باشد.

مجسمه بودای زمردین دارای سه لباس طلایی می باشد که با توجه به تغییر فصل توسط پادشاه کشور تایلند و یا یکی از اعضای خانواده ی سلطنتی تعویض می شود. این لباس ها برای فصل گرم، سرد و بارانی توسط Rama اول و سوم ساخته شده است. دو لباس زرین دیگر که در فصل مورد نظر استفاده نمی شود، در موزه سلطنتی که در محوطه کاخ بزرگ است به نمایش عموم گذاشته می شود. به مسافران تور تایلند پیشنهاد می شود هنگام سفر به شهر بانکوک حتما از این معبد زیبا دیدن کنند.

مجسمه-بودای-زمردین-بانکوک

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql