موزه ام الشیف مجلس دبی

موزه ام الشیف مجلس دبی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 مرداد ، 1398

موزه ام الشیف مجلس دبی Majlis Ghorfat Umm Al Sheif Dubai

موزه ام الشیف مجلس دبی شاید از نظر اندازه کوچک به نظر بیاید ولی به خاطر ویژگی های منحصر به فرد سنتی آن به عنوان یک بنای تاریخی خاص در دبی شناخته می شود. در ادامه همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشد تا بیشتر با این مکان تاریخی آشنا شوید. 
مجموعه موزه ام الشیف مجلس دبی در سال 1955 در جاده ساحلی جمیرا به مساحت 3300 متر مربع در مکانی بسیار آرام و دور از شلوغی شهر به عنوان محل اقامت تابستانی خانه شیخ راشد ابن سعید آل مکتوم تاسیس شده است. در محوطه این مجموعه درختان نخل بلند فراوانی وجود دارد که باعث می شود در تابستان هوای تازه و خنکی داشته باشد. شیخ رشید در بعضی شب ها در این مکان با مشاوران خود جلسه برگزار می کرد و با یکدیگر مذاکره می کردند به همین دلیل این مکان نام "مجلس" به خود گرفته است.

موزه-ام-الشیف-مجلس-دبی

عمارت ام الشیف مجلس دبی که در دو طبقه ساخته شده است یک فرصت منحصر به فرد برای شناخت مبلمان، وسایل قدیمی مجلسی سنتی امارات، سطل های مسی، کوره های قهوه، شیشه و سفال، فرش های دست باف و ابزارهای دفاعی مانند اسلحه و قلاب برای گردشگران فراهم کرده است .

طبقه همکف عمارت شامل یک اتاق کوچک است در حالی که طبقه بالا دارای یک تراس، سالن اصلی مجلس و یک اتاق کوچک است که از مرجان، سنگ، چوب چیپان، تنه و چوب ساج (که از هند وارد شده) ساخته شده است. در مرکز مجموعه باغی با درختان نخل وجود دارد که آبراه هایی برای آبیاری آن ها ساخته شده است. امروزه جشن های روز ملی امارت متحده عربی در این مجموعه برگزار می شود.

مسافران تور دبی می توانند از یک شنبه تا پنج شنبه ساعت 7:30 تا 14:30 از این مجموعه ی تاریخی بازدید کنند. روز های جمعه و شنبه "مجلس" تعطیل می باشد. همچنین هزینه ورودی برای افراد بزرگسال 3 درهم می باشد.

موزه-ام-الشیف-مجلس-دبی-امارات

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql