موزه ملی مالزی در کوالالامپور

موزه ملی مالزی در کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 مهر ، 1398

موزه ملی مالزی National Museum

موزه ملی شهر کوالالامپور در آگوست 1963 به دست سومین پادشاه مالزی افتتاح گردید. از معروفترین و بزرگترین موزه های مالزی و گنجینه ای غنی از میراث فرهنگی و تاریخی کشور مالزی محسوب می شود. این موزه دارای سقف مخروطی شکل خود و نمایی از معماری سنتی مالایی و ویژگی های مدرن می باشد.

ساختار موزه ملی مالزی

گنجینه ی موزه ملی متشکل از آثار تاریخی، سنتی و فرهنگی، هنر و صنایع دستی، فعالیت های اقتصادی، پول های رایج و نمونه های جانوری و گیاهی کشور مالزی است و در 4 گالری اصلی نگهداری می شود.
این 4 گالری عبارتند از :
گالری تاریخچه اولیه : این گالری شامل آثاری از تمدن اولیه و نیز دوران پادشاهی سلطان مالایی و ظهور اسلام در کشور مالزی است.
گالری دوران پادشاهی مالزی : این گالری متشکل از آثاری از تمدن اولیه و نیز دوران پادشاهی سلطان مالایی و ظهور اسلام در این کشور است.
گالری دوران مستعمراتی: این گالری متشکل از آثار بجا مانده از دوران مستعمراتی مالزی توسط پرتغالی ها از سال 1511 و نیز به دنبال آن هلندی ها، انگلیسی ها، دوران اشغال ژاپنی ها طی جنگ جهانی دوم است.
گالری مالزی جدید : این گالری متشکل از آثار و اسنادی از دوران جنگ و تلاش برای به دست آوردن استقلال ملی تا هنگامی مالزی اکنون شکل گرفته و نیز اسناد سیاسی و اقتصاد مالزی به نمایش گذاشته شده است.

آدرس موزه ملی مالزی 

موزه ملی مالزی در خیابان Damansara ، نزدیک به دریاچه باغ شهر کوالالامپور قرار دارد . این موزه یک بیانگری از تمام تاریخ و فرهنگ کشور مالزی است . موزه ملی مالزی ،  سال ۱۹۶۳ میلادی افتتاح  و لقب میراث فرهنگی و تاریخی این کشور را به خود اختصاص داد و امروزه به یکی از مکان های توریستی کوالالامپور تبدیل شده است که تعداد بازدیدکنندگان بسیاری دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

یکی از علت های مشهور شدن این بنا ، شکل معماری عجیب و ساختار تاریخی آن است که آن را به یک جاذبه توریستی تبدیل کرده است طوری که خیلی شیک و باشکوه به سبک مالایی قدیم می باشد و از طرفی هم به طراحی آن به سبک خانه‌های سراوق در دهه ی شصت میلادی است و ترکیبی از معماری مدرن و سنتی است. موره ملی مالزی، از 3  طبقه تشکیل شده که در آن ۴ گالری اصلی وجود دارد. دو گالری در طبقه همکف قرار دارند و دوتای آن در طبقه اول این بنا می باشد. آثاری مربوط به زمان های مختلف زندگی انسان مانند عصر پاره سنگی و آهن و برنز در طبقه همکف به نمایش گذاشته شده است.

سالن اصلی موزه دارای طراحی فوق العاده زیبایی است و یکی از دلایلی است که باعث شده تا در لیست بهترین مکان های دیدنی کوالالامپور نیز قرار بگیرد. ترئیناتی که در آن استفاده شده مانند کاشی های آبی پاکستان و کنده کاری و ...  خیلی از نظرها را جذب میکند.

در طبقه همکف این موزه می توانید شاهد مراسم های ازدواج ، زندگی سنتی مالزی از جمله  ماهیگیری، کشاورزی ، بافندگی و ختنه مالایی و ...باشید و در طبقه اول این موزه خانه سنتی مالاکا بابا  به همراه  مبل ها چوب ماهون، فرش استادانه و برنج ، نقره و طلا را مشاهده می کنید.

در محیط بیرونی موزه ملی چند نمونه دیدنی از تاریخ حمل و نقل از ارابه های قدیمی و لوکوموتیو های اولیه تا خودرو پروتون ساگا که نخستین خودروی ملی ساخت کشور بود را خواهید دید و همچنین در محوطه موزه Istana Satu که به معنای  قصری چوبی می باشد در اندازه های واقعی قصر احداث شده است.  موزه ملی مالزی برای مسافران تور کوالالامپور از ساعت 6 صبح  باز است و تا ساعت 9 شب دایر می باشد و قابل ذکر است که برای کودکان زیر ۱۲ سال مجانی است. این موزه برای گردشگران خارجی و مسافران تورهای مالزی همراه با راهنمای انگلیسی و فرانسه زبان است.

NationalMuseum

NationalMuseum-kualalumpur

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql