شهرممنوعه پکن

شهرممنوعه پکن

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 مرداد ، 1397

Forbidden City Beijing

چین کشوری پهناور با قدمتی چند هزار ساله است که در گوشه و کنار آن می توان جاذبه های گردشگری زیادی را دید. ولی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری پایتخت این کشور، یعنی پکن، شهر ممنوعه می باشد. برای آشنایی بیشتر با این شاهکار با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

شهر ممنوعه وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در جهان می باشد که در یونسکو به ثبت رسیده است و دقیقاً در وسط شهر پکن قرار دارد و به مدت 500 سال میزبان خانواده پادشاهی چین بوده است. ساخت این مجموعه با وسعت 72 هکتار، از سال 1406 تا 1420 به طول انجامیده است.

شهر-ممنوعه-پکن

این مجموعه سالیانه بیش از 16 میلیون بازدید کننده دارد و علاوه بر توریست های خارجی، افراد محلی و مردم چینی نیز به وفور از این مجموعه دیدن می کنند. شهر ممنوعه توسط یک دیوار 7.9 متری و یک خندق به عمق 6 متر احاطه شده است که در گذشته برای محافظت از قصر بوده است. علاوه بر معماری زیبای این مجموعه، موزه بسیاری غنی از وسایل و عتیقه های مربوط به خاندان سلطنتی چین در این قصر نگهداری می شود.

یکی از نکات جالبی که در اطراف قصر اصلی متوجه آن می شوید این است که، هیچ درختی وجود ندارد و علت آن این است که پادشاه تحمل این که موجود زنده ای از او و کاخ او بزرگ تر باشد را نداشت، از طرف دیگر برای امپراتوران چین، درخت نماد چوبه دار می باشد.

بر روی هر کدام از کاخ های موجود می توانید مجسمه حیوانات مختلف را ببینید که اکثر آن ها اژدها و سیمرغ، دو نماد اصلی و مقدس مردم چین می باشند، چون در فرهنگ باستانی چین، امپراتور به عنوان پسر آسمانی اژدها محسوب می شود.

در تور چین خود اگر قصد دارید به این قصر بروید حتماً کفش راحت پیاده روی بپوشید و بهتر است دوربین، عینک آفتابی و کلاه نیز فراموش نکنید چون مدت زمان طولانی صرف بازدید از این قصر خواهید کرد.

شهر-ممنوعه-پکن-چین

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql