معبد جید بودا شانگهای

معبد جید بودا شانگهای

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مرداد ، 1397

Jade Buddha Temple Shanghai

یکی از مذهب های رایج در بین مردم کشور چین، مذهب بودیسم می باشد که به همین دلیل معابد بودیسم زیادی را در شهرهای مختلف آن خواهید دید. یکی از مهمترین معبدهای شهر شانگهای، معبد جید بودا می باشد که بیشتر به خاطر دو مجسمه تاریخی داخل آن شهرت دارد. برای جزئیات بیشتر با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

تاریخچه این معبد به سلسله چینگ و یازدهمین امپراطور آن برمی گردد. در این دوره یک راهبه بودیسم در سفر خود به تبت از کشور بورما(مینمار) دیدن کرد و در آنجا یک مهاجر چینی 5 مجسمه یشمی به او اهدا کرد که دو مجسمه آن را به چین آورد. معبد جید بوا در سال 1911 برای نگهداری همین دو مجسمه ساخته شده است.

یکی از این مجسمه ها، مجسمه ایستاده بودا به ارتفاع تقریباً 2 متر و 3 تن وزن می باشد و دیگری مجسمه ای کوچک تر به صورت دراز کشیده می باشد که نشانه ای از مرگ بودا است. البته این معبد به تازگی میزبان مجسمه آرامیده بودا بزرگتری می باشد که از طرف کشور سنگاپور اهدا شده است.

برای رفتن به این معبد که در قسمت شمال غربی شهر شانگهای قرار دارد می توانید از اتوبوس و یا خط 13 مترو استفاده کنید. زمان پیشنهادی برای بازدید از این معبد حدود یک ساعت می باشد و هزینه ورودی 20 تا 30 یوان می باشد که توریست های شهر شانگهای می توانند از ساعت 8 صبح تا 16:30 بعد از ظهر از آن بازدید کنند.

معبد-جید-بودا-شانگهای

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql