برج کانتون گوانجو

برج کانتون گوانجو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مرداد ، 1397

Canton Tower Guangzhou

شهر گوانجو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جنوبی چین می باشد که قدمتی 2200 ساله دارد و به عنوان یکی از مهمترین شهرهای تجاری چین شناخته می شود. این شهر علاوه بر جنبه های تجاری، جاذبه های گردشگری زیادی هم دارد که برای توریست های خارجی و حتی افراد محلی نیز جذاب می باشد. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با یکی از جدیدترین نمادهای این شهر به نام برج کانتون آشنا شوید.

این برج مخابراتی که در سال 2010 به عنوان سالن افتتاحیه بازی های آسیای گوانجو از آن استفاده شد، تا قبل از ساخته شدن اسکای‌تری ژاپن در سال 2011، بلند ترین برج مخابراتی در جهان بود. علاوه بر این، برج کانتون بعد از برج شانگهای دومین سازه بلند کشور چین به حساب می آید.

ساخت این برج، با ارتفاع 604 متر از سال 2005 شروع شد و با این که به صورت کامل تکمیل نشده بود در اول اکتبر 2010 برای استفاده عموم بازگشایی شد و در نهایت در دسامبر 2011 ساخت آن نهایی شد. حالت پیچ خورده این برج مربوط به طرح اولیه یک طراح روسی است که در سال 1899 ثبت شده است.

این برج فقط یک برج مخابراتی نیست و در داخل آن سینما 4 بعد، سالن برگزاری همایش و کافی شاپ و رستوران های فراوانی وجود دارد و از طبقه آخر آن می توانید نمای زیبایی از شهر گوانجو را در زیر پای خود ببینید.

برج کانتون در تقاطع میان محور مرکزی شهر جدید و رودخانه مروارید قرار گرفته و مهم ترین سازه جدید شهر گوانجو محسوب می شود. بر روی نمای این برج صدها چراغ نصب شده است که بعد از تاریک شدن هوا رنگین کمانی از رنگ ها را به نمایش می گذارد.

اگر در سفر خود به شهر گوانجو قصد بازدید از این برج را دارید، توجه داشته باشید که می توانید از خط 3 مترو استفاده کنید و هزینه ورودی بسته به قسمت هایی که می خواهید از آن بازدید کنید بین 50 تا 280 یوان می باشد.

برج-کانتون-گوانجو

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql