خانه اپرای گوانجو

خانه اپرای گوانجو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 مرداد ، 1397

Guangzhou Opera House

در سفر به شهر گوانجو ساختمان های بسیاری با طراحی مدرن خواهید دید که در کنار فعالیت اصلی خود، معماری آن ها نیز باعث جذب گردشگر می شود. یکی از این بناهای مدرن خانه اپرا گوانجو می باشد که یکی از سه سالن تئاتر بزرگ کشور چین می باشد.

خانه-اپرا-گوانجو

خانه اپرای شهر گوانجو بزرگترین خانه اپرا در قسمت جنوبی چین می باشد. معماری این مجموعه توسط بانوی معمار عراقی به نام زاها حدید بوده است که مجموعه فرهنگی حیدر علی اف در باکو نیز از کارهای ایشان بوده است. ساخت این مجموعه از سال 2005 شروع شده است و در سال 2010 به صورت رسمی افتتاح شد و ساخت آن 1.38 میلیون یوان هزینه داشته است. این مجموعه محوطه ای به مساحت 42 هزار متر مربع را پوشش می دهد و سالن اصلی آن گنجایش 1804 نفر را دارد. در کنار این سالن، اتاق های تمرین، لابی و سالن کوچک تری، با ظرفیت 400 نفر، نیز وجود دارد.

طراحی منحصر به فرد خانه اپرا هر بیننده ای را به خود جذب می کند و در کنار آن، قرار گیری آن در کنار رودخانه مروارید باعث شده انعکاس این رودخانه در شیشه های این مجموعه زیبایی آن را دو چندان کند و یکی از جاذبه های گردشگری شهر گوانجو به حساب آید. علاوه بر طراحی خارجی، در ساخت این مجموعه به طراحی داخلی آن نیز توجه شده است و در هنگام ورود به سالن اصلی، محو زیبایی آن خواهید شد. اگر به شهر گوانجو سفر کردید می توانید با استفاده از خط مترو و یا اتوبوس به آنجا بروید.

خانه-اپرا-گوانجو-چین

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql