پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 دی ، 1396

پارک ژوراسیک  در شهر تهران واقع شده است و تنها بوستان موجود در ایران است که با به تصویر کشیدن مجسمه‌های دایناسور‌های مختلف، امکان آشنایی با این موجودات بزرگ را فراهم کرده است.

ژوراسیک پارک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک بیشتر شبیه یک  بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی می باشد که در منطقه سعادت آباد تهران در میدان بهرود قرار دارد.  این پارک با مجسمه‌‌های دایناسور‌ها در نوع عای مختلف و اندازه های واقعی اولین پارک موضوعی پایتخت به حساب می آید که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌‌پردازد. ساخت پارک ژوراسیک در ابتدای اسفند ماه 1392 شمسی به بهره‌برداری رسید.

مساحت کل بوستان ژوراسیک حدود 30 هزار متر مربع می باشد که در آن 28 مجسمه دایناسور قرار گرفته است.  درون این پارک نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها نشان داده شده است. این دایناسورها به شکل کاملا طبیعی ساخته شده اند به گونه ای که می توانند پلک بزنند و دست و پای آن‌ها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌‌رود نیز در این پارک وجود دارد.

اصطلاح پارک ژوراسیک را اولین بار مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده‌ اهل کشور آمریکا در سال 1990 میلادی روی رمانش گذاشت و چند سال بعد در1993 سال  میلادی استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس همین کتاب شروع به ساختن کرد. بعد از آن فیلم در همه جای جهان در چندین شهر مهم دنیا مثل ورشو، هاوانا، لس آنجلس، کیف، پارک موزه‌ی دایناسورها با نام «پارک ژوراسیک» ساخته شد.  بوستان ژوراسیک تهران دارای پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی و فضایی مناسب و کافی برای خانواده‌ها است. علاوه بر آن دارای کارگاه‌های آموزشی و فیلم، استودیو ژوراسیک، سینما سه بعدی و ژورا شاپ (کافی شاپ مخصوص ژوراسیک پارک)  است.

park-tehran

Tehran-Park-Iran

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql