قلعه سرخ آگرا

قلعه سرخ آگرا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

قلعه سرخ آگرا | Agra Red Fort

آگرا یکی از شهر های مهم توریستی کشور هند می باشد و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن تاج محل می باشد. ولی در کنار این آرامگاه باشکوه، جاذبه های گردشگری زیبای دیگری نیز قرار دارد. یکی از این بنا های زیبا و تاریخی، قلعه آگرا می باشد که در قسمت غربی تاج محل قرار دارد. اگر می خواهید با این بنا بیشتر آشنا شوید، آژانس مسافرتی آسمان آبی را دنبال کنید.

قلعه آگرا که با نام قعله سرخ نیز شناخته می شود، مربوط به سده شانزدهم و زمان سلسه گورکانیان، مغول هند، می باشد. این قلعه شامل تعداد زیادی کاخ و سرسرا و مسجد می باشد که یکی از مساجد زیبای آن مسجد مطیع می باشد.

البته قلعه دیگری به همین نام در دهلی نو وجود دارد که نباید با آن اشتباه بگیرید. قلعه آگرا از سنگ ماسه سرخ ساخته شده است و به همین دلیل به آن قلعه سرخ نیز گفته می شود. قلعه سرخ از زیباترین جاذبه های گردشگری آگرا است . دیوار های این قلعه 2.5 کیلومتر می باشد و در سال 1983 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

به گفته برخی مورخان بعد از این که جلال‌الدین محمد اکبر از پادشاهان بزرگ سلسله گورکانی، پایتخت حکومتی خود را از دهلی به شهر آگرا انتقال داد، این قلعه یکی از مهمترین ارکان حکومتی او به حساب می آمد .

اگر برای سفر به مقصد هندوستان انتخابتان  تور هند  باشد  می توانید از ساعت 6:30 صبح تا 7 بعد از ظهر، از این قلعه زیبا بازدید کنید. زمان پیشنهادی برای گشت و گذار در این قلعه حدود 1 الی 2 ساعت می باشد و شما می توانید از راهنمای موجود در آنجا برای کسب اطلاعات تاریخی بیشتر استفاده کنید.

Agra-Fort

AgraFort
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql