معبد شری مانگشی گوا

معبد شری مانگشی گوا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 تیر ، 1398

معبد شری مانگشی، پوندا | Shri Mangesh temple 

گوا یکی از ایالت های کشور هند می باشد که در گذشته تحت تصرف دریانوردان پرتغالی بوده است به همین دلیل می توان تأثیر معماری پرتغالی و مذهب مسیحیت را در آن به وضوح دید، با این حال در کنار کلیساهای متعدد می توانید معبد هایی را نیز ببینید که مربوط به مذهب هندو می باشند. این معبد های قدیمی در حال حاضر به جاذبه های توریستی تبدیل شده اند و گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند. با آژانس مسافرتی آرزوی آبی همراه باشید تا با یکی از این معبد های تاریخی آشنا شوید.

یکی از معبد های زیبای ایالت گوا معبد شری مانگشی می باشد که در 21 کیلومتری پایتخت این ایالت یعنی پانجیم، و در در شهر پوندا قرار دارد. این معبد در اصل در محله دیگری قرار داشت و در سال 1560 بعد از بحث هایی که پرتغالی ها بر سر مذهب مسیحیت داشتند به محل کنونی منتقل شد. بعد از این نقل مکان معبد بارها مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفت که آخرین بازسازی آن مربوط به سال 1973 بوده است.

مانند هر معبد دیگری، در این معبد نیز روزانه مراسم مذهبی مختلفی برگزار می شود که دیدن آن ها می تواند جالب باشد. در کنار مراسم روزانه در مناسب های خاص نیز فستیوال های گوناگونی در این معبد برگزار می شود که از این رو یکی از بهترین مکان های دیدنی هند به شمار می رود.

در تور گوا خود می توانید از ساعت 6 صبح تا 10 شب از معبد شری مانگشی بازدید کنید و توجه کنید از شما خواسته می شود تا کفش های خود را در داخل معبد در بیاورید. در کنار معبد مغازه کوچکی وجود دارد که به قیمت مناسبی می توانید سوغاتی خریداری نمایید.   

Mangueshi-Temple

Mangueshi

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql