ورزشگاه آلیانز آرنا

ورزشگاه آلیانز آرنا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 دی ، 1396

Stadium Allianz Arena

در شهر مونیخ و میان تپه‌ها و علف ‌زارهای بیرون شهر در لبه شمالی شوابینگ در زمینهای فروتمانینگ استادیومی بنا شده و چیزی حدود 70.000 نفر ظرفیت دارد. البته 10000 عدد صندلی كه در هركدام از دو جایگاه شمالی و جنوبی قرار گرفته‌اند به صورت صندلی‌های متحرك می‌باشند كه در موارد ضروری برداشته شده و تماشاگران به صورت ایستاده تماشا خواهند کرد. نور افکن های بیرونی این ورزشگاه که یکی از جاذبه های دیدنی مونیخ می باشد، به صورتی طراحی شده است که وقتی تیم بایرن مونیخ بازی دارد ورزشگاه به طور کامل زیر نور قرمز رنگ قرار می گیرد، وقتی مونیخ 1860 بازی دارد زیر نور آبی و هنگام بازی های ملی آلمان ورزشگاه را نور سفید در بر میگیرد! جهت تماشای مسابقه در این ورزشگاه می توانید با تور های اروپایی و تور مونیخ به آلمان سفر کنید. برای ساخت این استادیوم که از 21 اکتبر 2002 شروع شد و تا 30 می 2005 به طول انجامید حدود 340 میلیون یورو هزینه شد. هیجانی که از دیدن این سازه عظیم نورانی كه از فاصله بسیار دور نیز قابل رویت است، به اندازه ای است كه افرادی را كه علاقه‌ای به رویدادهای ورزشی ندارند را نیز به سوی خود جذب می‌كند. قایق بادی لقبی است که این ورزشگاه به دلیل ظاهر متفاوتش به خود گرفته است و اولین استادیوم در جهان است که به دلیل پوشیده شدن نمای خارجی آن از لامپ های ال ای دی استفاده کرده اند و نمای آن با هر مناسبتی تغییر می کند.

alianz1

البته گروه آلیانز امتیاز، حقوق و نام این ورزشگاه را برای خود تا سی سال خریداری کرد ولی طبق قوانینی که فیفا در طول برگزاری جام جهانی 2006 نام ورزشگاه (استادیوم مونیخ جام جهانی فیفا) بود.

اعتقاد هرتزوگ و دمورن این بود که تنها مکان هایی که برای تماشا و برگزاری همایش و امکانات رفاهی دیگر استادیوم ها می باشند. در این ورزشگاه شیوه پوشش سقف و گاهی اوقات نمای پیکره آن از ویژگی های منحصر به فرد محسوب می شود و این فقط بخشی از معماری استادیوم می باشد. فضای داخلی استادیوم نیز مشخصه های خاص خود را دارد، اولین مسئله مورد توجه، ایجاد نزدیك‌ترین رابطه و هیجان ممكن میان بازیكنان و تماشاگران فوتبال است. فضایی كه هرتزوگ و دمورن آن را به تئاتر های گلوب شكسپیری یا دهانه آتشفشان (به سبب وجود حرارت و التهاب ناشی از گدازه‌ها) تشبیه می‌كنند. سکوی تماشاگران به وسیله شیب قرار گیری صندلی ها، اتصال بین قسمت های زیرین و بالایی، ایجاد احنا و خمیدگی در ردیف های صندلی ارائه شده است.

جهت رزرو تورهای اروپایی و انتخاب با همکاران ما در آرزوی آسمان آبی تماس بگیرید.

alianz

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql