مارین پلاتز

مارین پلاتز

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1396

Marienplatz

یکی از با اهمیت ترین نقاط شهر مونیخ میدان مرکزی مارین پلاتز می باشد که بیشتر هویت تاریخ و فرهنگ آن را نمایش می دهد. این میدان بزرگ از آثار تاریخی نادری برخوردار است و تقریبا می توان گفت که مقایسه آن با هیچ نقطه ی دیگری در آلمان امکان پذیر نیست. این میدان جزئی از جاذبه های گردشگری مونیخ محسوب می شود و اکثر گردشگران تور آلمان از این منطقه بازدید کرده اند.

شهر مونیخ و ایالت باواریا در آلمان از قابل توجه ترین نقاط اروپا هستند که هر یک به دلایل مختلفی به شهرت رسیده اند. شهر مونیخ در زمینه های تفریحی، ورزشی شامل بالاترین استاندارهای دنیا می شود و در گوشه و کنار همه این محاسنات می توان از تاریخ و پیشینه منحصر به فرد آن یاد کرد. پیشینه ای که از همه لحاظ و نسبت های مختلف به این میدان مرتبط است و شاید آغازگر آن باشد.

این میدان در سال 1158 میلادی ساخته شد و تا هم اکنون قلب و حتی شناسنامه شهر مونیخ است. ستونی در مرکز میدان قرار دارد که با مجسمه ای از مریم مقدس با رنگی طلایی آن را مزین نموده است، مجسمه‌ ای که در سال 1638 یعنی در اواخر جنگ های سی ساله اروپا در این میدان قرار داده شد و بعد از آن در طول جنگ جهانی به جایی دیگر نقل مکان دادند.

در شرق میدان تالاری قدیمی وجود دارد و همچنین کلیسای زیبای سن پیتر که از لحاظ پیشینه و تاریخ، از شهر مونیخ نیز قدیمی تر است، دقیقا رو به روی میدان بنا شده است. اکثرا کسانی که با تور آلمان سفر می کنند می دانند که بالا رفتن از برج های کلیسای سن پیتر باعث می شود که منظره های شگفت انگیزی از رشته کوه های آلپ و شهر مونیخ را نظاره گر باشند و لذت ببرند. جالب است که دقیقا از بالای همین برج ها می توان شاهد نوتردام آلمان یا به عبارتی دیگر کلیسای فرائون کیرشه بود.

در قرن پانزدهم توسط طراحی به نام جان هالسپاخ ساختمانی بنا شد که به عنوان ساختمان شهرداری معروف و در شرق میدان قرار گرفت، البته چندین بار مورد صدمه قرار گرفت یا به عنوان مثال در جنگ جهانی دوم تقریبا از بین رفت ولی در میانه های دهه هفتاد و به خواست خود مردم شهر دوباره بازسازی شد. حوضی در میدان قرار دارد که مجسنمه هایی به شکل فواره در آن واقع شده است و قدمت آن به سال 1886 باز میگردد. این حوض توسط کونراد نول بنا شد و در جنگ جهانی دوم کاملا از بین رفت. البته در سال 1950 طرح جدیدی از آن ساخته شد.

جهت مشاوره رایگان در زمینه تور و هتل اروپا با همکاران ما در آرزوی آسمان آبی در ارتباط باشید.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql