قلب مقدس (Sacré-Coeur)

قلب مقدس (Sacré-Coeur)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 دی ، 1396

Sacré-Cœur

شهر پاریس یکی از شهر های مهم قاره ی اروپا یکی از مراکز اصلی تجاری، علوم، هنر و مد می باشد. در کنار این یکی از شهر های توریستی مهم اروپا می باشد و در سال گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. فرانسه کشوری مسیحی می باشد و اغلب کلیساهای آن پیرو کاتولیک رم می باشند. یکی از مهم ترین کلیسا های این کشور کلیسای نوتردام می باشد، ولی علاوه بر آن کلیساهای زیبای دیگری نیز وجود دارند که به جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شده اند. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با دومین کلیسای مهم شهر پاریس آشنا شوید.

کلیسای "سکره کر" که با نام کلیسای قلب مقدس شناخته می شود بر روی تپه ی بلندی در محله ی مون مارتر در قسمت شمالی شهر پاریس قرار دارد. این نقطه بالاترین نقطه شهر پاریس می باشد و از بالای آن می توان منظره ی فوق العاده ای از پاریس را دید. ساخت این کلیسا که پیرو مذهب کاتولیک رم می باشد در سال1875 شروع شد و بالاخره در سال 1914 به پایان رسید.

این کلیسا که توسط معماری فرانسوی به نام "پل آبادی" به سبک  رومانسک بیزانسی ساخته شده است به خاطر سنگ های سفید رنگ به کار رفته در آن به تاج محل شباهت دارد! قبل از ساخت کلیسای فعلی و قبل از شیوع مسیحیت، تپه ی مون مارتر مکان مقدسی بود و و رومی های باستان در آن به عبادت می پرداختند.

جالب است بدانید که بزرگ‌ترین ناقوس فرانسه در برج ناقوس این کلیسا نصب ‌شده‌ است. این ناقوس که توسط ریخته‌گری ناقوس پاکارد در اَنسی در سال 1895 ساخته شده، هدیه‌ای از طرف دایره اسقفی ساووا می‌باشد.

کلیسا ی قلب مقدس پاریس، خود بر روی تپه 130 متری مون مارتر قرار دارد و ارتفاع ناقوس و گنبد آن حدوداً به 83  متر می رسد.

اگر در طول تور پاریس خود می خواهید سری به دومین کلیسای پربازدید پاریس بزنید توجه داشته باشید که ساعات بازدید از 8:30 صبح تا 8 شب می باشد و به صورت رایگان می توانید از آن بازدید کنید. البته اگر می خواهید  به سردابه و بالای گنبد بروید باید هزینه بپردازید.

 Sacre-Coeur

Basilica-of-the-Sacred-Heart

Sacre-Coeur-inside

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql