طاق پیروزی (Arc de Triomphe)

طاق پیروزی (Arc de Triomphe)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

Arc de Triomphe

طاق پیروزی شهر پاریس یکی از مهمترین و شناخته شده ترین بناهای ساخته شده در پاریس می باشد و سالانه هزاران توریست برای دیدن این دروازه به این ناحیه می رود و یکی از مهمترین جاذبه های توریستی می باشد. اگر در سفر خود شهر پاریس می خواهید از این دروازه ی زیبا دیدن کنید، با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با تاریخچه ی آن بیشتر آشنا شوید.

این دروازه در انتهای غربی خیابان مشهور شانزه لیزه قرار دارد نمادی از فداکاری و شجاعت سربازان فرانسوی می باشد که در جنگ های مختلف جان خود را برای کشور فرانسه فدا کردند، به خصوص در زمان حکومت اولین امپراتور فرانسه، یعنی ناپلئون بناپارت مشهور.

ساخت این طاق بعد از پیروزی فرانسه در جنگ استرلیتز در سال 1806 توسط خود ناپلئون داده شد ولی ساخت آن با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است و حدود سی سال بعد و در سال 1836 به اتمام رسید.

این طاق نماد مهمی برای مردم و مقامات فرانسه می باشد و مراسم ترحیم افراد مشهور زیادی در محوطه ی این طاق برگزار شده است که اولین مورد آن خود ناپلئون بوده است که قسد آن بعد از تحریم در زیر این بنا، به مقبره ی اصلی برده شد. با این حال اگر به زیر این طاق بروید آرامگاه خواهید دید که نه تنها متعلق به فرد مشهور و معروفی نیست، بلکه متعلق به یک سرباز گمنام شهید شده در جنگ جهانی اول می باشد و می توان به وضوح اهمیت سربازان را متوجه شد.

طاق پیروزی که در میدان شارل دوگول قرار دارد و ارتفاعی حدود 50 متر دارد یکی از پرترافیک ترین مناطق شهر پاریس می باشد و 12 خیابان اصلی پاریس به این میدان ختم می شود. آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی پیشنهاد می کند به جای رد شدن از این خیابان های شلوغ از پاساژ زیر زمینی که درست در زیر این ناحیه قرار دارد استفاده نمایید!

Arc-de-Triomphe

Arc-de-Triomphe-paris

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql