کاخ ورسای (Versailles Palace)

کاخ ورسای (Versailles Palace)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 اسفند ، 1397

Versailles Palace

فرانسه یکی از مهمترین کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی، سیاسی، علوم، هنر، فرنگ و ... می باشد. یکی دیگر از جذابیت های فرانسه بناهای تاریخی فراوان آن می باشد که هر کدام تاریخچه منحصر به فرد خود را دارند.

کاخ ورسای یکی از مجلل ترین کاخ های شهر  فرانسه و شاید هم کل اروپا می باشد که با نام کوتاه ورسای نیز شناخته می شود. این کاخ برای اولین بار در سال 1624 توسط لوئی چهاردهم ساخته شده است تا محلی باشکوه برای زندگی امپراتور فرانسه باشد ولی اکنون به عنوان یک موزه برای بازدید عموم استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با این کاخ زیبا و تاریخچه آن با آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

قبل از ساخته شدن این کاخ به وسیله لوئی چهاردهم، این منطقه بیشتر به عنوان یک مکان برای شکار استفاده می شد و یک شکارگاه بود. بعد از به قدرت رسیدن لوئی چهاردهم، این پادشاه تصمیم می گیرد برای نشان دادن قدرت و عظمت پادشاهی فرانسه،  کاخی بسیار بزرگ بسازد. کاخ ورسای مساحتی حدود 800 هکتار دارد و بیش از 200 هزار درخت در آن وجود دارد.

البته ساخت این ساخت کاخی به این عظمت و شکوه سال ها طول کشید و بالاخره شاه لوئی در سال 1682 به این کاخ نقل مکان کرد. با این حال بعضی از قسمت های کاخ هنوز نیمه کاره باقی مانده بود و تا سال 1688 تکمیل شد. برای طراحی و ساخت کاخ ورسای طراحان و معماران زیادی نقش داشته اند ولی سه نفر اصلی آن لوئی لووو (آرشیتكت و طراح اصلی)، شارل لوبرون (طراح باغ) و آندره لونوتر (مدیر تزئینات داخلی) نام داشتند.

کاخ ورسای یکی از جاذبه های توریستی مهم فرانسه است که هر توریستی، در تور فرانسه خود حتماً سری به آن می زند. این کاخ که کمی از مرکز شهر پاریس دور می باشد و در شهر ورسای ساخته شده است. یکی از دلایل ساخته شدن این کاخ در این مکان برای دوری پادشاه از شلوغی و ترافیک شهر بوده است.  در کنار پادشاه و خانواده او، تعداد زیادی از اشرافیان و درباریان نیز در کاخ ورسای زندگی می کردند و تمام قدرت پادشاهی و حکومتتی در یک محدوده جمع شده بود.

کاخی به این وسعت، در کنار هزینه های زیاد ساختش، هزینه ی زیادی نیز برای نگه داری نیاز دارد. جالب است بدانید که حدود 25 درصد از درآمد کل کشور فرانسه صرف هزینه های نگه داری این کاخ می شود. 

Versailles-Palace

Versailles-Palace1

Versailles-Palace-inside

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql