قلعه سن آنجلو

قلعه سن آنجلو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

رم در زمان آگوستوس از شهری با ظاهری از خشت و آجر به شهری با نمای مرمری تبدیل شد. در قرن پانزدهم و دوران رنسانس، پاپ از فلورانس به رم نقل مکان کرد و پس از 200 سال بناهای زیادی به خواست و سرمایه گذاری پاپ در این شهر ساخته شد. امروزه رم به عنوان یک کلان شهر مدرن و ترکیبی خاص از سنت و مدرنیته در ساختار شهریست.یکی از دیدنی های رم، قلعه سن آنجلو است که آرزوی آسمان آبی قصد دارد در ادامه آن را به شما معرفی کند.

قلعه سن آنجلو در قرن دوم میلادی، به دستور امپراتور رومی هاردیان و به منظور مکانی برای دفن خود و خانواده اش ساخته شد. این قلعه که زمانی بلندترین ساختمان رم بود، بعدها به عنوان قلعه توسط پاپ ها استفاده می شد که امروزه به عنوان موزه، مکانی برای جذب گردشگران است. رم تعداد زیادی جاذبه و دیدنی دارد که هرکدام پر ازتاریخ، داستان و افسانه هستند اما این قلعه به شکلی واقعی نشان دهنده ی دگرگونی های این شهر در طول قرون مختلف بوده است. در طراحی این آرامگاه که ساخت آن از سال 123 بعد از میلاد تا 139 بعد از میلاد به طول انجامید از مقبره آگوستوس که یک قرن قبل تر ساخته شده بود، الهام گرفته شده است.

قلعه سن آنجلو یا همان قلعه فرشته مقدس در باور مردم محلی به دلیل ظاهر شدن فرشته اعظم میکائیل در بالای قلعه و پایان بیماری طاعون، به این نام نامگذاری شده. پاپ ها در اوایل قرن چهاردهم این قلعه را به یک دژ تبدیل کرده بودند که راهی برای فرار پاپ ها در زمان نا آرامی ها و آشفتگی ها بود.از سال 1925 تاکنون این بنا، میزبان موزه ملی قلعه سن آنجلو بوده است. این موزه مجموعه ای تاریخی و هنری شامل آثاری از ارتش ایتالیا را دارد.آثار موجود در این موزه را می توان به سه دوره ی تاریخی آرامگاه سلطنتی، دژ نظامی و آپارتمان های پاپ ها دسته بندی کرد.

angelo-milanangelo-rome-italy
6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql