کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 دی ، 1396

 

کلیسای سن پیترو در محدوده واتیکان واقع در مرکز شهر رم پایتخت کشور ایتالیا قرار گرفته شده است، این کلیسا در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است. مجسمه هایی در بالای سقف کلیسا وجود دارد که از آثار میکل آنژ هنرمند معروف ایتالیایی می باشد. در ادامه برای آشنایی بیشتر ، همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

کلیسای سن پیترو بزرگترین کلیسای دنیا می باشد و همچنین جایی است که قبر سن پیترو که یکی از حواریون حضرت عیسی بود در آن قرار دارد ، این قبر در محوطه درونی کلیسا است. همچنین پاپ ژان پل دوم هم در زیرزمین این کلیسا دفن شده است. نقشه ی هوایی که از بالای این کلیسا طراحی شده است به شکل یک کلید است ، که به معنای کلید بهشت تعریف شده است. مجسمه هایی از حواریون در اطراف این کلیسا ساخته شده است که به شکل نیم دایره کنار هم قرار دارند،

در سال 1607 میلادی پاپ توسع دادن کلیسا را به فردی به نام کارلو مادرنو سپرد که سبب شد 3 بلوک به صحن کلیسا اضافه شود و بعد با بنای یک نمای کشیده با سنتوری بر در ورودی که مورد انتقاد فراوان هم قرار گرفت فوت کرد و بعد از آن کار تمام شدن آن بر عهده آقای جوانی به نام  برنینی گذاشته شد و یکی از بی نظیرترین طراحی شهری باروک را بوجود آورد. .

معماری و ساخت میدان شکوهمند مقابل کلیسای سن پیترو به گونه‌ای ظریف و موثر از کنارای ساختمان مادرنو می‌کاهد.

SanPietroVaticano

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql