پارک مفاخر باکو

پارک مفاخر باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مرداد ، 1397

Pa Mafakher Park Baku

گورستانی عمومی و یادبودی از آرام گاه های افراد مشهور و فاخر در گذشته بوده و امروز از آن به عنوان پارک مفاخر یا به گویش آذربایجانی ها فخر پارکی یاد می شود. مکانی که امروزه به دلیل سرسبزی و زیبا بودنش گردشگران زیادی از تور باکو را به خود جلب می کند. در این پارک آرامگاه چندین رئیس جمهور، دانشمند و هنرمند قرار گرفته است. در مجموع 242 آرامگاه در این پارک وجود دارد. نام دارانی چون رشید بهبودف فرزند بهبود لی یکی از خوانندگان جمهوری آذربایجان است که به جهت اجرای اپراهایش شهرت جهانی داشت، جلیل محمد قلی زاده وی بنیانگذار روزنامه ی ملانصردین بود و اصالتا ایرانی بود و از زمره ادیبان و داستان نویسان سرشناس آذربایجانی بشمار میرود. آثار ا دبی او متاثر از نویسندگانی چون نیکلای گوگول و آنتوان چخوف می باشد.علی نظمی که از شعرای مشهور آذربایجان است.عظیم زاده نقاش و کاریکاتوریست آذربایجان ی و شوکت علی اکبر وا خواننده و نوازنده‌ی حرفه ای ستار در کشور آذربایجان به چشم می خورد.

 یکی از ایده های جالبی که در پارک مفاخر شکل گرفته این است که مجسمه‌های زیبای هر فرد بر سر مزارش می‌باشد و برای بازدید کنندگان از جاذبه های گردشگری باکو بسیار جذاب است زیرا با افرادی که مایه فخر و مباهات کشور آذربایجان هستند و نشانده‌ی اصالت و هویت این کشور هستند به راحتی آشنا شده و ذهنیت خود از آن شخص را به تصویر می بینند. این پارک به دستور شورای وزیران جمهوری آذربایجان (توسط جمعی ازکابینه وزیران جمهوری سوسیالیستی) در تاریخ 27 آگوست 1948 تاسیس شده است. این آرامستان توانسته است بازدید کنندگان بسیاری را بسوی خود جلب کند که معمولا  از آذربایجان و یا خارج از آن بوده اند.

این پارک نزدیک خیابان پارلما پرسپکتی در پشت برج های شعله  قرار دارد و هدف از تاسیس این پارک زنده نگه داشتن یاد مشاهیر آذربایجان است. برای رزرو هتل و تور باکو با همکاران ما در آژانس هواپیمایی آسمان آبی تماس بگیرید.

 پارک-مفاخر-باکو

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql