برج‌های شعله باکو

برج‌های شعله باکو

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مرداد ، 1397

Baku Flame Towers

همراه با جمعیت رو به رشد نیاز به ساختمان های غول آسا و آسمان خراش های سر به فلک کشیده برای اسکان و رفع نیازهای جامعه بیشتر احساس شده است به گونه ای که ساخت آسمان خراش های مدرن و پیچیده تر به بازاری رقابتی میان شهر و کشورهای مختلف دنیا تبدیل گشته و هم چنان هم ادامه دارد. در این مبحث به یکی از این مجموعه های مدرنیته می پردازیم. با آسمان آبی همراه باشید.

برج-شعله-باکو-آذربایجان

بلندترین برج های باکو، آسمان خراش های شعله هستند که در قلب آذربایجان می تپند و سر به فلک کشیده اند. جذابی این برج ها بسیار بالاست و هر ساله بسیاری از مسافران تور باکو را به سمت و سوی خود روانه می سازد.

باکو در سالهای اخیر به یکی از مناطق پربازدید جهان تبدیل شده و پروژه ی ساخت برج های شعله هم برای رونق بخشیدن بیشتر به صنعت گردشگری این شهر بوده است. بسیاری از مردم را از تمام دنیا به خود جذب می کند تا از جاذبه های گردشگری باکوی مجلل و لوکس بازدید کنند.  برای ساخت و ساز این بنا 350 میلیون دلار هزینه صرف کرده اند و اتمام این طرح هم از سال 2007 تا 2013 میلادی به طول انجامید.

ارتفاع این برج ها با هم متفاوت هستند بلند ترین آن ها 190 متر ( 620 فوت ) و کوچک ترینشان 140 متر می باشند و شکلی منحنی و کاملا شبیه به شعله های آتش دارند. مساحت کل برج های شعله 245.000 متر مربع می باشد.در نمای برج های شعله 10.000 لامپ ال ای دی که از شرکت های انگلیسی و چینی اوسرام و ورتار تهیه شده اند به کار رفته اند و برج ها را به صورت صفحه ی نمایش بزرگی در آورده اند که در شب روشن و برج ها را کاملا شبیه به شعله های آتش می کنند. به عبارتی دیگر این ال ای دی ها قابلیت دارند که انواع و اقسام طرح های رنگی و زیبا را روی نمای اصلی برج ها به نمایش در بیاورند. از بالا که به برج ها بنگریم گویا به صورت مثلث هستند و هر برج بر روی گوشه ای از این مثلث ساخته شده است. با توجه به سابقه ی آتش پرستی در آذربایجان شکل ظاهری این برج ها از آتش که نماد انرژی و ابدیت در باکو است برگرفته اند.

هر یک از ساختمان های این برج کاربری خاصی دارند اولین برج کاملا مسکونی، دومین برج تماما هتل و سومین برج محل قرار گیری دفاتر و مراکز تجاری می باشند علاوه بر این، ساختمان های شعله کاربرد اداری و مسکونی را هم زمان دارند در این برج ها هم هتل برای استراحت و اقامت وجود دارد و هم بلوک های اداری و فروشگاه های لوکس.برای رزرو تور باکو با همکاران ما در آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید.

برج-شعله-باکو


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql