دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 تیر ، 1397

Lake Sevan

کشور ارمنستان به هیچ کدام از دریاهای اطراف دسترسی ندارد و به همین دلیل ساحل دریایی ندارد ولی دریاچه سوان، جای خالی دریا را در این کشور پر کرده است و یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی این کشور به حساب می آید و مردم محلی و توریست های زیادی در فصل های مختلف مخصوصاً تابستان به این دریاچه می روند.

دریاچه-سوان-ارمنستان

دریاچه سوان در 60 کیلومتری شمال شرقی شهر ایروان در استان گغارکونیک قرار دارد و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان در ارتفاع 1916 متری سطح دریا قرار دارد. این دریاچه از رودخانه های کوه های قفقاز تشکیل شده است و تنها رودخانه خروجی از آن رود هرازدان می باشد که در نهایت به رودخانه ارس پیوند می خورد.

این دریاچه که حدود 940 کیلومتر مساحت دارد دارای ماهی های فراوانی می باشد که یکی از معروفترین و خوشمزه ترین نوع آن ماهی ایشخان می باشد که یک نوع ماهی قزل آلا می باشد.

در اطراف این دریاچه اقامتگاه های تفریحی زیادی ساخته شده است و گردشگران تور ارمنستان می توانند اوقات خوشی را در نزدیکی این دریاچه تجربه کنند اگر در فصل تابستان به این ناحیه رفتید می توانید در آب دریاچه و یا استخرهای نزدیک ساحل شنا کنید و آفتاب بگیرید یا با قایق گشتی داخل آب داشته باشید. در اطراف دریاچه مردم محلی، دکه هایی برای فروش سوغاتی و صنایع دستی بر پا کرده اند و اگر وقت نکردید در شهر ایروان سوغاتی بگیرید می توانید کالای مورد نظر خود را در این دکه ها پیدا کنید ولی آسمان آبی به شما پیشنهاد می کند حتماً بر روی قیمت ها چانه بزنید!

در نزدیکی این دریاچه بر روی شبه جزیره ای که قبلاً جزیره بوده است چندین کلیسا و صومعه وجود دارد که معروفترین آن صومعه سوان می باشد که قدمت آن به قرن 9 میلادی باز می گردد. این صومعه توسط پرنسس ماریام ساخته شده است که دختر پادشاه آشوت یکم بوده است.

اگر در تور ارمنستان خود به دریاچه سوان رفتید می توانید سری هم به شهر دیلیجان بزنید که دارای چشمه های آب معدنی و طبیعتی بسیار زیبا می باشد و یکی از مقاصد توریستی به حساب می آید. 

دریاچه-سوان

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql