میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 تیر ، 1397

Republic Square Yerevan

یکی از مهمترین میدان های شهر ایروان میدان جمهوری می باشد که به زبان ارمنی به آن هانرا بدوتیان هراپاراگ می گویند. با آژانس مسافرتی آسمان آبی همراه باشید تا با این میدان بیشتر آشنا شوید.

میدان-جمهوری-ایروان

این میدان که به صورت بیضی شکل می باشد در سال 1924 توسط آلکساندر تامانیان طراحی شده است. ساخت آن از سال 1926 شروع شد و فاز اول آن در سال 1950 تکمیل شد. در نهایت در سال 1977 این میدان به صورت کامل افتتاح شد.

این میدان در زمان شوروی به نام میدان لنین شناخته می شد و در ضلع جنوب غربی آن مجسمه ای از رهبر شوروی یعنی لنین قرار داشت. بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، این مجسمه در 13 آوریل سال 1991 برچیده شد.

در اطراف این میدان ساختمان های مهم دولتی و فرهنگی قرار دارد که می توان به موزه تاریخی، وزارت دارایی، خانه دولت، وزارت امور خارجه، وزارت انرژی و منابع طبیعی، اداره پست مرکزی و هتل بین المللی ماریوت اشاره کرد.

با ورود به این میدان اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند آبنمای بزرگی است که درست روبروی موزه ملی قرار دارد و در هنگام عصر نمایش موزیکالی در آن برگزار می شود و می توانید نمایش هماهنگ بین فواره ها و آهنگ را تماشا کنید. این نمایش معمولاً در ساعت 9 یا 10 شب شروع می شود و تا 11 شب ادامه دارد.

یکی دیگر از جاذبه های توریستی این میدان، ساعت بزرگی به قطر 4 متر است که بر روی ساختمان دولت قرار دارد و در سال 1914 در شهر مسکو ساخته شده است و بعداً به شهر ایروان منتقل شده است.

میدان جمهوری مرکز اصلی شهر ایروان به حساب می آید و هر گردشگری در سفر خود به ارمنستان حداقل یک بار از آن عبور خواهد کرد. در مناسبت های مختلف مراسم زیادی در این میدان برگزار می شود و در زمان سال نو میلادی، درخت اصلی در این میدان گذاشته و تزیین می شود. هر ساله در روز استقلال کشور ارمنستان، رژه نظامی در این میدان برگزار می شود.

میدان-جمهوری-ایروان-ارمنستان

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql