کلیسا گریگورلو ساوریچ مقدس ایروان

کلیسا گریگورلو ساوریچ مقدس ایروان

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 تیر ، 1397

Saint Gregory the Illuminator Cathedral Yerevan

کشور ارمنستان اولین کشوری است که دین مسیحیت را به رسمیت شناخت و به همین دلیل کلیساهای زیادی در سراسر این کشور خواهید دید که از جاذبه های توریستی آن به حساب می آیند. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با مهمترین کلیسای شهر ایروان بیشتر آشنا شوید.

کلیسا-گریگورلو-ساوریچ-مقدس-ایروان

به مناسبت 1700 امین سالگرد مسیحی شدن کشور ارمنستان، اسقف اعظم، وازگن اول، دستور ساخت کلیسایی بزرگ در شهر ایروان را داد. کلیسای گریگور روشنگر که در زبان ارمنی با نام گریگور لوساوریج شناخته می شود، در سال 1997 شروع به ساخت شد و در سال 2001 به بهره برداری رسید. این کلیسا در کنار کلیسای جامع سامبا در شهر تفلیس، بزرگترین کلیسا در ناحیه قفقاز جنوبی می باشد. و بزرگترین کلیسا ارامنه در سراسر جهان محسوب می شود. ارتفاع آن از زمین تا بالای صلیب حدود 54 متر است و مساحت کلی آن بالغ بر 3822 متر مربع می باشد.

کلیسای گریگور روشنگر که در ساخت آن از سنگ دوف استفاده شده است درواقع از سه قسمت تشکیل شده است. کلیسا اصلی که در قسمت وسط قرار دارد و ظرفیت 1700 نفر را دارد. در دو طرف ساختمان اصلی دو کلیسا کوچک تر با ظرفیت 150 نفر وجود دارد که با نام های تیرداد سوم و آشخن، پادشاه و ملکه ای که دین مسیحیت را برای حکومت خود به رسمیت شناختند، نامگذاری شده است.

این کلیسا در ناحیه مرکزی شهر ایروان و در خیابان یرواند کوچار قرار دارد که در تور ارمنستان خود می توانید به راحتی با استفاده از ایستگاه مترو ژنرال آندرانیک به این کلیسا بروید.

کلیسا-گریگورلو-ساوریچ-مقدس-ایروان-ارمنستان

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql