میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس

میدان آزادی و خیابان روستاولی تفلیس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 تیر ، 1397

Freedom Square and Rustaveli Avenue

میدان آزادی در گذشته میدان Erivan نام داشت که لقب ژنرال ارتش امپراتوری روسیه ای است، که شهر ایروان را فتح کرده بود. از سال 1918 بعد از فروپاشی اپراتوری روسیه و با تشکیل جمهوری گرجستان، این میدان، میدان آزادی نام گرفت که یکی از اصلی ترین جاذبه های دیدنی شهر تفلیس می باشد و در قسمت انتهای شرقی خیابان اصلی روستاولی قرار دارد.

در زمان شوروی سابق در این میدان مجسمه بزرگی از "ولادیمیر لنین" قرار داشت که در سال 1991 تخریب شد. از سال 2006 مجسمه "جرج مقدس" در این میدان قرار گرفته شده است.

میدان-آزادی-خیابان-روستاولی-تفلیس

دور این میدان مغازه های برند متفاوتی قرار دارد. هتل زنجیره ای Courtyard by Marriott نیز بر روی این میدان قرار دارد. علاوه بر خیابان روستاولی، این میدان به خیابان زیبای Afkhazi نیز راه دارد که از آنجا می توانید به پل صلح و خیابان شاردنی بروید.

خیابان روستاولی قبلاً با نام گلوینی شناخته می شده ولی بعداً به احترام شاعر نامدار این کشور به شوتا روستاولی تغییر نام پیدا کرد. این خیابان 1.5 کیلومتری محل مناسبی برای پیاده روی می باشد و بسیاری از ساختمان های دولتی در این خیابان قرار دارد، مانند ساختمان پارلمان که خود بنایی زیبا و چشم نواز دارد. در طول این خیابان می توانید رستوران، کافه و مغازه های برند متنوعی را ببینید. اگر از سمت میدان آزادی وارد این خیابان می شوید می توانید به سینمای موجود در این خیابان نیز سری بزنید. یکی از شعبه های مک دونالد نیز در این خیابان قرار دارد.

در مدت اقامت خود در تفلیس، بی شک یک بار از این میدان و خیابان های اطراف عبور خواهید کرد. برای رفتن به این میدان، علاوه بر تاکسی می توانید از ایستگاه مترو "میدان آزادی" و "روستاولی" نیز استفاده کنید.

شما می توانید تور های متنوع  گرجستان را از آژانس آرزوی آسمان آبی تهیه نمایید.

میدان-آزادی-خیابان-روستاولی-تفلیس-گرجستان

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql