غار دریایی آیاناپا قبرس

غار دریایی آیاناپا قبرس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آبان ، 1398

Ianapa Sea Cave

قبرس جزیره ای است که به صورت بالقوه، کاملا بکر باقی مانده و فعالیت های توریستی صورت گرفته در آن، به مقدار کمی است. آنچنان که هنوز سواحل بیابان مانند بزرگی با مایل ها ماسه تمیز و دست نخورده و آبی گرم دیده می شوند. قبرس شمالی نه تنها دارای طبیعتی زیباست بلکه دارای فعالیت های توریستی زیادی مانند تورهای برنامه ریزی شده نیز است که پرانرژی ترین مسافرها را هم خسته می کند. این کشور از لحاظ طبیعی به چند منطقه رشته کوه های جنوب و جنوب غربی ترودوس، رشته کوه های شمالی کارینا و جلگه مرکزی سالوریا تقسیم می شود که مناظر زیبایی را خلق کرده است، درجه حرارت هوا در این جزیره از حداقل 2 الی 13 درجه تا حداکثر 24 درجه (روزها) متغیر است و آب و هوای مطلوب مدیترانه را فراهم می آورد، مساحت کم جزیره قبرس امکان بازدید از تمامی قسمت های آن را طی چند روز به گردشگران

می دهد، حکومت این کشور پادشاهی و واحد پول آن پاند قبرس است. غار هایی که توسط امواج دریا شکل گرفته اند و از خاص ترین نوع غار در دنیا هستند. در ابتدا به وسیله فرایند فرسایش این غارها تشکیل شدند. معمولا در اقصی نقاط دنیا غارهای دریایی وجود دارند و طبیعت بسیار زیبایی را به نمایش گذاشته اند و به صورت فعال در امتداد خطوط ساحلی کنونی و نیز به‌عنوان باقی‌مانده خطوط ساحلی قدیمی تشکیل شده اند.

غار-دریایی-آیاناپا-قبرس

در سواحل نروژ بعضی از بزرگ ترین غار های دریایی قرار دارند ولی با وجود این که امروزه حدود 30 متر از سطح کنونی دریا بالاتر هستند، هم چنان به عنوان غار های ساحلی شناخته می شوند. از این نوع غارها نیز در جزیره قبرس وجود دارد که امروزه یکی از جاذبه های دیدنی جزیره می باشد. غار دریایی قبرس واقع در شهر آیاناپا می باشد که یکی از جاذبه های گردشگری قبرس به شمار رفته و با قایق های تفریحی به سمت آن حرکت کرده و از منظره زیبایش بسیار لذت می برند. شهر توریستی آیاناپا در منتی‌الیه شرق لارناکا و با فاصله 40 دقیقه ای از لارناکا قرار گرفته است و از مناطق دیدنی قبرس است. جهت رزرو بهترین هتل و تور های قبرس با آژانس مسافرتی آسمان آبی در ارتباط باشید.

غار-دریایی-قبرس-آیاناپا

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql