شهر کازابلانکا

شهر کازابلانکا

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 مرداد ، 1397

CASABLANCA

شهر کازابلانکا یکی از مهمترین شهر های مراکش می باشد که به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، توریست های زیادی را به خود جذب می کند این شهر علاوه بر یک قطب گردشگری در مراکش، یکی از مهمترین شهر های اقتصادی این کشور نیز می باشد و بندر آن دومین بندر بزرگ آفریقای شمالی می باشد. طبق آخرین آمارگیری انجام شده، این شهر پر جمعیت ترین شهر کشور مراکش می باشد و جمعیت آن حدود 3.5 میلیون نفر می باشد. برای آشنایی بیشتر با این شهر با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

شهر-کازابلانکا

این شهر که به آن "سرای سفید" نیز گفته می شود، عروس شهر های آفریقای شمالی می باشد. با شنیدن نام کازابلانکا، خیلی ها یاد فیلمی با همین نام می افتند، فیلم کازابلانکا مربوط به سال 1942 می باشد و داستان یک آمریکایی را نشان می دهد که در این شهر یک کافه شبانه دارد. شهر کازابلانکا بیشتر شهرت خود جهانی خود را مدیون این فیلم می باشد.

شهر-کازابلانکا-مراکش

این شهر تلفیقی خاص از سنت و مدرنیته می باشد و دارای جاذبه های توریستی زیبایی می باشد که بیشتر آن ها بافت تاریخی دارند و در محله های قدیمی می توانید با زندگی مردم بیشتر آشنا شوید و از فروشگاه های مملو آن سوغاتی و یا صنایع دستی خریداری کنید. بخش قدیمی شهر "مدینه" نام دارد و به دلیل پیج و خم های فراوان ممکن است در آن گم شوید، پس حتماً با خود نقشه داشته باشید.

یکی از مشهور ترین نماد های شهر کازابلانکا مسجد حسن دوم می باشد که بزرگترین مسجد این کشور می باشد و بلند ترین مناره جهان متعلق به آن است. در کنار این آثار باستانی و قدیمی می توانید در جای جای شهر هتل های لوکس و رستوران های مجلل را ببینید که آماده خدمت رسانی به مسافران شهر کازابلانکا می باشند.

آب و هوای این شهر مدیترانه ای می باشد و در اکثر ماه های سال هوایی معتدل دارد بیشترین دمای آن مربوط به ماه جولای می باشد که دما ممکن است به 40 درجه بالای صفر برسد و کمترین دما را در ماه دسامبر تجربه خواهید کرد که دمای هوا یکی دو درجه زیر صفر است. ولی در بیشتر مواقع دمای هوا بین 15 تا 20 درجه می باشد. در این شهر حمل و نقل عمومی متنوعی ایجاد شده است و در تور کازابلانکا خود برای رفت آمد می توانید از انواع مختلف وسایل نقلیه مانند مترو، تراموا، اتوبوس، ترن و تاکسی استفاده کنید. البته این شهر که از نظر اقتصادی بسیار مهم می باشد دارای مشکلاتی مانند ترافیک می باشد که برای بعضی از توریست ها قابل تحمل نیست. برای رسیدن به خود شهر کازابلانکا نیز معمولاً از فرودگاه بین المللی آن استفاده می شود. این فرودگاه تا مرکز شهر حدود 45 دقیقه فاصله دارد.

کازابلانکا

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql