کلیسای ترینیتی گِرگِتی تفلیس

کلیسای ترینیتی گِرگِتی تفلیس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 تیر ، 1397

Gergeti Trinity Church

مذهب رسمی کشور گرجستان مسیحیت ارتدکس می باشد و در نقاط مختلف این کشور کلیساهای بسیاری با قدمت و معماری منحصر به فرد خود وجود دارد. یکی از کلیساهای قدیمی این کشور، کلیسای ترینیتی گِرگِتی می باشد که در قرن 14 میلادی ساخته شده است. اگر می خواهید در سفر خود به گرجستان به این کلیسا نیز سری بزنید، با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات آن آشنا شوید.

کلیسای-ترینیتی-گِرگِتی-تفلیس

این کلیسا در نزدیکی مرز گرجستان و روسیه، در شمال شرقی این کشور و بر بلندای یک کوه قرار دارد و از بالای آن می توان منظره منحصر به فرد اطراف را تماشا کرد. سومین کوه بلند کشور گرجستان با نام غازبگی در نزدیکی این کلیسا قرار دارد، در زبان گرجی این کوه با نام مکینوارتسوری نام دارد که به معنای کوه یخ می باشد.

برای رفتن به این کلیسا باید به روستای گرگتی بروید و بعد از حدود یک ساعت عبور از جاده های پرپیچ و خم به آنجا خواهید رسید.

این کلیسا نمادی از هنر طراحی و معماری گرجی می باشد و پنجرهای آن به گونه ای طراحی شده است که در طول روز داخل کلیسا اندکی تاریک می باشد. بلوک ها و سنگ های آن به صورت نقش برجسته تزئین شده است و متأسفانه عکسبرداری در این کلیسا ممنوع می باشد.

افسانه ای که درباره کوه غازبگی و این کلیسا وجود دارد این است که در گذشته مردی به دلیل دزدیدن آتش خدایان تنبیه شده و در شیب های خطرناک این کوه به دام افتاده است. طبق تحقیقات محققان نزدیک ترین محل به احتمالی زندان این مرد، همین کلیسای ارتدکس فعلی می باشد.

اگر به نواحی شمال شرقی گرجستان سفر می کنید، در سفر خود حتماً از این کلیسا دیدن نمایید و از طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرید.

کلیسای-ترینیتی-گِرگِتی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql