پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 تیر ، 1397

Bridge of Peace Tbilisi

یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی شهر تفلیس پل صلح می باشد، که پلی پیاده رو بروی رودخانه کر می باشد که محله قدیمی شهر تفلیس را به بخش مدرن آن وصل می کند و نمادی برای نمایش پیشرفت این شهر می باشد که از محله ای قدیمی به سمت محله های مدرن و اروپایی می رود.

این پل 150 متری که توسط معمار معروف ایتالیایی Michele De Lucchi طراحی شده است، در سال 2010 برای استفاده عموم بازگشایی شده است. بناهای دیگری نیز مانند کاخ نخست وزیر گرجستان که در نزدیکی پل قرار دارد نیز توسط این معمار طراحی شده است، به خاطر همین می توانید هماهنگی خاصی بین این جاذبه ها مشاهده کنید. سازه اصلی پل صلح در ایتالیا ساخته شده و بعد از آن توسط 200 کامیون به تفلیس منتقل و در آنجا نصب شده است.

پل-صلح-تفلیس

بر روی این پل 1208 لامپ ال ای دی استفاده شده است که با تاریک شدن هوا پرچم گرجستان را در روی پل به نمایش می گذارد که زیبایی خاصی دارد. پیشنهاد آرزوی آسمان آبی به مسافران تور تفلیس این است که هم در طول روز و هم در شب از این پل بازدید کنند و از زیبایی های خاص آن لذت ببرند. از روی این پل، علاوه بر لذت بردن از منظره رودخانه، می توانید کلیسای جامع سامبا، محل اقامت نخست وزیر،کلیسای ناریکالا، چرخ و فلک و برج تلویزیون را  نظاره کنید.

این پل نمادی برای صلح کشور روسیه و گرجستان در جنگ اوستیای جنوبی در سال 2008 می باشد که با پیشنهاد دولت فرانسه قرارداد صلح بین این دو کشور امضا شد.

گردشگران شهر تفلیس بعد از گشت و گذار در محله قدیمی شهر تفلیس با گذر از این پل می توانند وارد پارک ریکه شوند و با استفاده از تله کابین آنجا از مجسمه مادر بازدید کنند.

پل-صلح-تفلیس-گرجستان


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql