معبد وات فو بانکوک (بودای خوابیده)

معبد وات فو بانکوک (بودای خوابیده)

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اسفند ، 1397

Wat Pho Temple Bangkok

 تایلند کشوری است که علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی  که دارد، دارای معبدهای زیادی است که سالانه نظر توریستهای زیادی را جذب می کند که برای دیدن آنها به تایلند سفر می کنند. از جمله یکی از آنها معبد بودای خوابیده با وات فو می باشد. در ادامه همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا بیشتر با این معبد آشنا شوید.

معبد-وات-فو-بانکوک-بودای-خوابیده-تایلند

معبد بودای خوابیده با معبد وات فو در پشت معبد مجسمه ی زمردین بودا در بانکوک واقع شده است و از جاذبه های گردشگری شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند است که مسافران تور تایلند و هر گردشگری که برای اولین بار به این شهر سفر می کند، باید از آن بازدید کند. این معبد یکی از بزرگ ترین مجموعه معبد های شهر بانکوک است و به وجود مجسمه ی خوابیده ی بودا شهرت دارد. این مجسمه که در سال 1832 میلادی برای نمایش سلوک بودا به نیروانا ساخته شده، 46  متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و یکی از بزرگ ترین مجسمه های بودا در تایلند است. این مجسمه از آجر ساخته شده و کاملاً توسط ورقه های طلا پوشیده شده است.

معبد-وات-فو-بانکوک-بودای-خوابیده

پاهای این مجسمه که 3 متر طول دارد توسط مروارید تزئین شده و روی آن حکاکی هایی از نمادهای مختلف بودا مانند گل، رقاص ها، فیل های سفید و ببرها وجود دارد.
معبد بودای خوابیده با وات فو در فاصله ی ده دقیقه ای از Grand Palace یا کاخ بزرگ، محل اقامت پادشاه این کشور قرار دارد. این مجموعه یکی از مراکز پیشرو در آموزش ماساژ تایلندی می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای تجربه ی یک ماساژ تایلندی بعد از یک روز گردش در شهر بانکوک می باشد.

معبد-وات-فو-بانکوک-بودای-خوابیده-تایلند-مجسمه

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql