تله کابین لنکاوی

تله کابین لنکاوی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 تیر ، 1398

تله کابین لنکاوی | Langkawi Cable Car

در سفر به جزیره زیبای لنکاوی، یکی از فراموش نشدنی ترین هیجانات و تفریح هایی که می توانید تجربه کنید، سوار شدن بر تله کابین می باشد. این تله کابین در بالای کوه مات سین کانگ در ارتفاع ۷۰۸ متری قرار دارند و سفر با آن حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد و مسافران شدیدترین شیب تله کابین در جهان را تجربه می‌کنند. از سویی دیگر، مسافران سوار بر این تله کابین می توانند مناظر خیره کننده‌ای از کوه ها، دره ها، جزیره و دریای آندامان را مشاهده کنند. در ادامه همراه آژانس آسمان آبی باشید تا با این تله کابین، یکی از مشهورترین مکان های توریستی لنکاوی، بیشتر آشنا شویم.

ورودی تله کابین لنکاوی در روستای شرقی واقع در دامنه کوه مات سین کانگ در منطقه پاتای کوک قرار دارد. بعد از تهیه بلیط، مسافران به طرف محل سوار شدن به تله کابین حرکت می کنند. هر نیم دقیقه گوندولاها (تله کابین) حرکت می کند و ظرفیت آنها ۶ نفر است. صف طویلی از مسافران برای سوار شدن به این تله کابین ها وجود دارد و هر بار که کابین می آید ۶ نفر در آن سوار می‌شوند. همچنین امکان راندن این تله کابین‌ها توسط مسافران نیز وجود دارد، امّا، باید این موضوع را با مسئول مربوط در ایستگاه پایینی در میان بگذارید.
قبل از اینکه تله کابین شروع به حرکت کند، درب هایش به طور خودکار بسته می‌شوند. یک پنجره کوچک در بالای کابین قرار دارد که به عنوان تهویه عمل می کند، دو قسمت نیز برای سوار شدن به آن در نظر گرفته شده است.
مسیر تله کابین به ایستگاه بالا حدود ۲٫۱ کیلومتر است و در مسیر پوشش گیاهی کوه ها، جنگل های بارانی، دره ها، آبشارها و گاهی حتی حیات وحش و بسیاری از انواع پرندگان قابل مشاهده هست. هنگامی که به ایستگاه وسط می‌رسید که در ارتفاع ۶۵۰ متری قرار دارد با دو گزینه روبرو می شوید، می توانید به سفر خود پایان دهید یا اینکه به مسیر ادامه داده و به سمت ایستگاه بالا حرکت کنید.

در ایستگاه های مختلف تله کابین لنکاوی  امکانات زیادی در نظر گرفته شده است که می توانید از آنها استفاده کنید و لذت ببرید. ایستگاه پایه در اورینتال ویلیج قرار دارد که پر از فروشگاه های عجیب و جالب است و فضاهایی برای صرف خوردنی نیز دارد. در ایستگاه بالایی یک کافه کوچک وجود دارد که به فروش انواع تنقلات از جمله برگر، ساندویچ کبابی، مرغ و ماهی، نوشیدنی های سرد و غیره می پردازد.
می توانید از هنرمندان محلی بخواهید که کاریکاتورتان را در همان لحظه و جلوی خودتان نقاشی کنند. همچنین گرفتن عکس داخل تله کابین نیز از دیگر سوغات های جالب این سفر است. صنایع کوچک، هدایا و انواع سوغاتی ها در ایستگاه ها به فروش می رسد که یکی از این سوغاتی های جالب ماکت دست تان است که هنرمندان به وسیله موم آن را درست می کنند و می توانید رنگ آنها را خودتان انتخاب کنید.

یک صندوق پست در ایستگاه بالایی در ارتفاع ۷۰۸ متری وجود دارد و این امکان را برایتان فراهم می‌کند که نامه، کارت پستال و چیزهای دیگر را برای هر کسی که دوست دارید و در هر منطقه که هست، ارسال کنید. حمام و توالت های رایگان نیز در این منطقه در دسترس هستند.

کل مسافتی که تله کابین لنکاوی  طی می کند ۲٫۱۶ کیلومتر است، ایستگاه وسط نیز در فاصله ۱٫۷ کیلومتری از ایستگاه پایین قرار گرفته است. ایستگاه بالایی ۷۰۸ متر از سطح دریا بالاتر است، امّا، ارتفاعی که تله کابین بالا می‌رود ۶۸۰ متر است. ریسمان تله کابین مورد بحث دارای قطر ۵۰ میلیمتری است. در کتاب رکوردهای مالزی آمده است که تله کابین لنکاوی دارای طولانی ترین ریسمان تک رها است که ۹۱۹٫۵ متر است. این ریسمان تک رها بین برج دوم و ایستگاه وسط قرار دارد. اگرچه تله کابین مورد بحث طوری طراحی شده است که ۵ متر در ثانیه سرعت داشته باشد، اما، در حال حاضر سرعت آن ۳ متر در ثانیه است.

جهت اطلاع از قیمت تور مالزی می توانید به وب سایت آژانس آرزوی آسمان آبی مراجعه کرده و یا با همکاران ما در ارتباط باشید.

تله کابین لنکاویتله کابین لنکاوی

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql