پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس

تاریخ آخرین به روز رسانی: 05 تیر ، 1397

Marmaris Park

پارک ملی مارماریس یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد که در سال 1996 با منابع زیبای طبیعی، فرهنگی و تفریحی در جنوب غربی ترکیه افتتاح شد. این پارک با مساحت نزدیک 29 هکتار در 6 کیلومتری شهر مارماریس قرار دارد و پناهگاه جانوران و گیاهان متنوع و زیباست و همچنین از اصلی ترین مکان های دیدنی مارماریس می باشد که در سال توریستهای زیادی را جذب خود می کند. برای آشنایی بیشتر همراه آرزوی آسمان آبی باشید.

پارک ملی مارماریس مکان های محافظت شده زیادی دارد و خط ساحلی متفاوتش نقش مهمی را در قایق سواری گردشگران به سمت سواحلش دارد. در حاشیه پارک مارماریس سواحل زیبا، آرام و بکری هست که به جزیره سنت (Cennet) هم نزدیک هستند و در آن می توانید پیکنیک برپا کنید،کمپ بزنید و یا در تورهای سافاری اسب شرکت کنید. پارک ملی مارماریس بیشتر ازهمه با کاج های سرخ پوشیده شده و درختان «سویت گام» هم  در نواحی مشخص آن به چشم می خورند. درختان کاخ سرخ، صنوبر، چنار و سرو دست در دست هم چشم انداز زیبای این پارک ملی را در دره به وجود آورده اند. درختان دیگری هم مثل زیتون وحشی، بج، سوماق، اقاقیا و … در سرتا سر این پارک تماشایی پراکنده شده اند که به مسافران تور مارماریس پیشنهاد می شود حتما از این پارک دیدن نمایند.

پارک-ملی-مارماریس-ترکیه

در گوشه ای از پارک ساحل آرام و زیبایی هست که می توانید در میان امواج نیلگونش شنا کنید و یا مدتی را در ساحل آرامش بخشش استراحت کنید. این پارک آنقدر بکر است که هیچ غذاخوری یا رستورانی در آن پیدا نمی شود پس اگر می خواهید مدت زیادی در آن بمانید حتما همراه خود غذا و خوراکی داشته باشید. اگر از گردشگران همیشگی مارماریس نیستید و به دنبال تجربه های تازه و چالش برانگیزید این پارک جایی عالی برای گشت و گذار است. برای رفتن به آنجا اول باید به مرکز شهر مارماریس بروید و از آنجا سوار تاکسی های صورتی رنگ شوید و بعد از 10 دقیقه رانندگی در جلوی ورودی پارک پیاده شوید. پارک ملی مارماریس حیات وحش گسترده و متنوعی هم دارد در کنار بزهای وحشی پستاندارانی مثل خرس، روباه، خوک، سنجاب قرمز، راسو، جوجه تیغی، سیاهگوش، سمور، شغال و … هم در پارک هستند. مطمئنا با رفتن به این پارک زیبا تنوع پرندگان هم برایتان جالب است، به جز عقاب و کرکس پرندگان مهاجر زیادی هم گاه و بیگاه به اینجا می آیند تا تنوع پرندگان را بیشتر از گذشته کنند.

پارک-ملی-مارماریس

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql