معبد چین سویی کیو کوالالامپور

معبد چین سویی کیو کوالالامپور

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 مهر ، 1398

معبد چین سویی کیو | Chin Swee Cave Temple  


چین سویی کِیو نام معبدی است واقع در کوالالامپور در کشور مالزی که در زیباترین منظره ی منطقه گنتینگ قرار دارد ، روی یک سراشیبی تند سنگی قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری و هم از جاذبه های مذهبی در این کشور می باشد.

درون معبد چین سویی کِیو مجسمه ای از شخصی به نام کینگ شوئی که یک راهب بودایی بوده است موجود است.  کینگ شوئی مدت زمانی به عنوان یک الهه در استان فوجیان واقع در کشور چین بود،که به دلیل توانایی های ماورای طبیعی که برخوردار بود برای دور کردن ارواح خبیث و یا احضار باران شناخته شد. برای ادامه مطلب همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

معبد چین سویی کِیو مالزی ، توسط شخصی به نام  لیم تو تانگ که بنیانگذار منطقه گنتینگ بود ساخته شده است. لیم تو تانگ در سال 1975 میلادی درست پس از یک سال از تمام شدن گنتینگ، که در آن دوران فقط یک هتل با کازینوی کوچک بود ساخت معبد چین سویی کِیو را شروع کرد و محل ساخت این معبد را به دلیل اینکه دهکده ای بود که محل تولدش بود و از لحاظ چشم انداز بسیار زیبا بود، فوجیان انتخاب کرد که سرانجام بعد از 18 سال کار شبانه روزی در روز 24 مارس 1994 افتتاح شد. مبلغی که امروزه برای ساخت معبد چین سویی کِیو تخمین زده اند دوازده میلیون رینگیت حساب شده است.

معبد چین سویی کِیو در یک زمین جنگل سنگی  حدود 28 جریب قرار دارد و 1400 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و تا قله کوه بین 5 تا 10 دقیقه با ماشین فاصله دارد. این زیبایی ها این معبد را به یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور تبدیل کرده است.

معبد چین سویی کِیو کوالالامپور دارای ستون های قرمز بلندی می باشد که سقف زینتی آن را نگه می دارد. نوشته های زیادی روی دیوار خارجی معبد موجود است که به  داستان زندگی ، کار های خیرخواهانه و  نیروی ماورای طبیعی که راهب کینگ شوئی انجام داده است اشاره کرده است. طبق اصول فنگ شوئی مجسمه راهب کینگ شوئی رو به جنوب در شمال سالن اصلی معبد قرار دارد. آژانس آرزوی آسمان آبی به شما پیشنهاد می کند تا در تور مالزی خود حتماً از این معبد شگفت انگیز دیدن نمایید.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql