معبد آکشاردام دهلی

معبد آکشاردام دهلی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

معبد آکشاردهام دهلی | Akshardham Temple

هند کشوری است که دارای معبدهای بسیاری است معبد آکشاردام یا آکشاردهام است که در شهر دهلی نو واقع شده و در دنیا به عنوان بزرگترین معبد هندویی شناخته شده است. همراه با آژانس آسمان آبی باشید تا بهتر این معبد را بشناسید.

 معبد آکشاردام توسط فردی به نام ماهاراج پراموخ سووآمی ساخته شد که برای تمام کردن ساخت آن 3000 نفر از پیروانش را با کمک  7000 نفر صنعتگر گرد هم  آورد تا بالاخره در روز ششم از ماه نوامبر سال 2005 افتتاح شد.

معبد آکشاردام حدود هفتاد درصد از توریست های شهر دهلی را به سمت خود میکشاند و به یک جاذبه گردشگری مهم در هند تبدیل شده و به مکانی برای نمایش سنت، فرهنگ و آیین هند نیز تبدیل شده است، تور لحظه آخری هند فرصت مناسبی برای بازدید از این معبد زیبا وچشم نوازاست .بازدید از آن را فراموش نکنید 

 در ابتدا فکر نقشه این بنا توسط ماهاراج یوگیجی بود که در سال 1986 میلادی، آرزوی معبدی بزرگ در کنار رود یامونا برای بعضی از خانواده های جان نثار آن زمان را در سر داشت که با تلاش های متعدد برای ساخت معبد موفق نشد و در نهایت هم سال 1971 میلادی فوت کرد.

چند سال بعد در سال 1982 فردی به نام  ماهاراج پراموخ سووآمی که جانشین ماهاراج یوگیجی بود تلاش کرد تا این آرزو را عملی کند  و با یاری گرفتن از مریدان معبد سووآمی درخواستی به سازمان رشد و توسعه شهر دهلی DDA داد.

سرانجام در ماه آوریل سال2000 و با گذشت 18 سال سازمان زمینی حدود 240 هزار متر مربع  و 120 هزار مترمربع نیز دولت مطلقه پرادش به این طرح اختصاص دادند و امروزه از جاذبه های گردشگری دهلی بشمار می رود.

معبد آکشاردام  کنار رود یامونا و در همسایگی دهکده مسابقات کشورهای مشترک المنافع قرار دارد.  وسط معبد ساختمان اصلی که  تماما از جنس سنگ ساخته شده قرار دارد.

akshardham-delhi

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql