کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان دهلی

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان دهلی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

کاخ ریاست جمهوری راشتراپاتی بهاوان | Rashtrapati Bhavan Presidential Palace

شهر دهلی در کشور هند دارای جاذبه ها و مکان های دیدنی و تاریخی بسیاری است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند، کاخ ریاست جمهوری از جمله دیدنی های موجود در تور هند است، در ادامه همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با این جاذبه ها بیشتر آشنا شوید.

میدان مرکزی شهر دهلی نو علاوه بر اینکه  دروازه هند در میان آن قرار دارد در قسمت منتهاالیه غربی آن، کاخ ریاست جمهوری هند به نام راشتراپاتی بهاوان قرار دارد که بسیار عظیم و باشکوه است که  شامل تالارهای بزرگ و 340 اتاق است و در انتهای غربی مجموعه باغ بسیار معروف مغول گاردن که بسیار زیبا و دیدنی است قرار دارد و جالب است بدانید که کاخ راشتراپاتی بهاوان طبق قرار داد فقط یک ماه در طول سال برای بازدید عموم آزاد است. مجموعه های این کاخ از دیدنی های دهلی محسوب می شودکه می توانید باسفر به هندوستان و انتخابتور هند از آن بازدید نمایید .

در قسمت شرقی کاخ، دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه هند به نام ساوت بلاک (South Block) قرار دارد و همچنین در شمال شرقی محوطه ی کاخ، ساختمان مدور مجلس هند است.

طبقه دوم  کاخ ریاست جمهوری سالن آشوکا قرا دارد که در زمینه برگزاری رسمی‌ترین برنامه‌های رئیس جمهور هندوستان خیلی معروف است. مساحت سالن آشوکا با وجود حاشیه های فوقانی دیواره‌های آن بیشتر از ۷۵۰ متر مربع می باشد که تمامی آن با نقاشی ها و اشعار فارسی طراحی شده است.

rashtrapati-india

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql