قلعه سرخ دهلی

قلعه سرخ دهلی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 آذر ، 1398

قلعه سرخ دهلی نو | Red Fort Delhi

قلعه سرخ دهلی،  با سنگهایی به رنگ  قرمز ساخته شده که به آن « رد فورت » هم می گویند و از مهمترین جاذبه های پایتخت این کشور است که گردشگران زیادی را هنگامی که به تور هند می روند به خود جذب می کند.ماراباخواندن ادامه مطلب همراهی کنید تا بیشتر با این قلعه زیبا آشنا شویم.

قلعه سرخ دهلی شبیه یک هشت ضلعی می باشد که نامنظم است و با دیوارهایی که طولشان 2 و نیم متر است و ارتفاعشان مابین 16 تا 33 متر با سنگ های قرمز رنگ تزیین شده است. این قلعه در کنار رود یامونا  که به آن دریای جمنا نیز می گویند واقع شده است. ساخت این قلعه به دستور شاه جهان امپراتور گورکانی زمانی که از آگرا، پایتخت را به دهلی تغییرمی داد صورت گرفت.

قلعه سرخ دهلی نو از قسمت های مختلفی تشکیل شده که  مهمترین آنها، جایی است که شاه جهان ملاقات های خود را درون قلعه انجام می داد که به آن « دیوان خاص» می گویند و بخش دیگر آن بنای زیبا با تزئینات طلایی، سقف منقوش و حوض مرمرین و از اقامتگاهای همسر اصلی شاه بوده که به « رنگ محل » معروف است. جاذبه های گردشگری دهلی واقعا بی نظیر و شگفت انگیز است و در جهان معروف.

امروزه در قلعه سرخ مراسمات رسمی و جشن هایی اجرا می کنند مانند روز ملی هند که با حضور مقامات هند برگزار می شود. اگر  تور لحظه آخری هند را انتخاب کرده اید  حواستان را کاملا جمع کنید که قلعه سرخ دهلی نو (رد فورت) را با قلعه ای مشابه که در شهر آگرا قرار دارد اشتباه نگیرید.

red-fort-delhi

آژانس مسافرتی آسمان آبی سفری خوش را برایتان آرزومنداست.

6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql