منطقه ابود بالی

منطقه ابود بالی

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 مرداد ، 1397


Ubud , Bali

در جزیره بالی کشور اندونزی منطقه زیبایی  به نام « ابود»  وجود دارد که در گذشته مرکز حکومت تحت‌الحمایه «جیانیار» بوده که در ابتدای قرن پیش با سقوط حکومت سلطنتی و تشکیل شدن چند حکومت تحت‌الحمایه تسلط آلمانی ها شکل گرفت. در حال حاضر بخاطر وجود آیین های سنتی رقص و جذابیت های آن در سه شکل «فرهنگ»،‌ «یوگا» و «طبیعت» توجه توریستهای زیادی را  به سوی خود کشانده است. برای کسب اطلاعات بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید.

منطقه-ابود-بالی

ابود  به معنی طبابت است که از کلمه اوباد آمده است ، این منطقه در بین شالیزارها و دره های تند استان ابود واقع شده  که دارای  جمعیتی بالغ بر  30.000 نفر است.اصلی ترین هنری که نظر گردشگران را به این منطقه جلب می کند « مرکز فرهنگی» است و همچنین این شهر از جهت گیاهان دارویی مشهور است. شهر ابود فقط یک خیابان اصلی دارد و در قسمت های غرب و شرق آن دو جاده بلند قرار دارد که به سمت جنوب امتداد دارند.  در تقاطع یکی از این جاده ها با خیابان اصلی  قصری وجود دارد که زمانی تحت سلطه آخرین امپراطور حاکم ابود «آگونگ سوکاواتی» بوده و در حال حاضر نیز در اختیار خاندان سلطنتی او قرار دارد که در حیاط این قصر ،رقص ها و جشن های زیبا و دیدنی برگزار می شود.  اولین هتل ابود، قصر است که در آن سال 1930 رو به عموم باز شد. معبدهای هندو نیز در این شهر وجود دارد که یکی از آنها به نام «معبد مرگ» مخصوص خاندان سلطنتی است.

جالب است بدانید که اقتصاد ابود به ترویسم وابسته است و تکیه اصلی آن به سه قسمت طبیعت ،  یوگا و  فرهنگ تقسیم شده است. در منطقه ابود برعکس منطقه توریستی اصلی بالی دارای رودخانه، جنگل و آب و هوای خنک تر است که در سالهای اخیر مورد توجه انبوهی از گردشگران قرار گرفت، اطراف این منطقه هتل های شبیه بوتیک قرار دارد که نزدیک کوه و دارای چشمه آب معدنی هستند .

از دیگر جاذبه های گردشگری بالی ابود می توان به جنگل میمون آن اشاره کرد که معبد مرگ درون آن قرار دارد و تقریباً 340 میلیون،  میمون ، خرچنگ‌ خور ماکاک  در آن زندگی می کنند و این جنگل از ذخیره‌گاه طبیعی مقدس  این منطقه  نیز است.

در شهر ابود ، چندین موزه از جمله موزه رنسانس بلانکو، موزه پوری لوکیسان، موزه نکا آرت و… قرار دارد، کاخ سلطنتی آن است که از معماری خاص بالی برخوردار است، این کاخ شامل باغ هایی بسیار زیبایی است که رقص سنتی نیز گاهی در آن برگزار می کنند و در بین مردم بالی بسیار محبوب است. زمانی که به تور بالی سفر می کنید سری هم به منطقه ابود بزنید و از دیدنی های آن دیدن کنید و لذت ببرید.

منطقه-ابود-بالی-اندونزی


6Ldp1IMkAAAAABEqogEocbkxumJLPF9GkhiiI5Ql